Menu
 

Šogad veiks priekšizpēti sešiem galvenajiem mikromobilitātes infrastruktūras maršrutiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ir izsludinājusi iepirkumu par potenciālās gājēju un velosipēdistu infrastruktūras trašu priekšizpēti nacionālas nozīmes velosatiksmes savienojumiem Ķegums–Rīga, Bauska–Rīga un Dobele–Rīga. Plānots, ka priekšizpēte tiks veikta 2022.–2023. gadā atbilstoši Satiksmes ministrijas izstrādātā informatīvā ziņojuma “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību” izvirzītajām prioritātēm.

Kā informē LVC pārstāvji, pērn uzsākta trašu priekšizpēte maršrutos Carnikava–Rīga, Saulkrasti–Rīga un Valmiera–Rīga, kas šogad noslēgsies. Tādējādi šogad notiks darbs pie sešiem no desmit galvenajiem mikromobilitātes infrastruktūras maršrutiem, kas informatīvajā ziņojumā noteikti kā viena no prioritātēm. Maršrutiem Tukums–Rīga, Jelgava–Iecava, Jēkabpils–Līvāni un Rēzekne–Ludza izpēte notiks nākamajos gados.

Patlaban gājēju un velosipēdistu ceļu iespējamās trases nosauktas orientējoši, definējot virzienus, bet precīzāks trašu izvērtējums un apjoms tiek noteikts trašu priekšizpētēs. Tajās tiek noskaidrots arī būvējamās infrastruktūras novietojums, t.sk. piegulošo zemju robežas, nepieciešamās papildu zemju platības, infrastruktūras tips, plānotās izmaksas, kā arī apzināti iespējamie sarežģījumi, lai turpmāk lemtu par labāko trases novietojumu, skaidro LVC pārstāvji.

Prioritātes gājēju un velosipēdistu ceļu attīstībā noteiktas, ņemot vērā LVC veiktā pētījuma par velosatiksmi un velosatiksmes infrastruktūru nacionālā mērogā datus. Galvenie mikromobilitātes infrastruktūras maršruti savieno blīvāk apdzīvotas vietas ar vairāk nekā 5000 iedzīvotājiem.

2 komentāri

  • Sandra
    Sandra Trešdiena, 27 Aprīlis 2022 23:09 Komentāra saite

    Jūz ziniet, ka LVC un SM tika nosūtīta 700 iedzīvotāju parakstīta vēstule par to, ka velo/gājēju ceļam jābūt gar Vidzemes šoseju Augšlīgatne-Ieriķi, bet izpēta gar dzelzceļu, kas vietējiem nav pieejams.

  • Sandra
    Sandra Ceturtdiena, 28 Aprīlis 2022 15:40 Komentāra saite

    Kā noprotu, tad prioritāte veloceļa izveidei ir iedzīvotāju blīvums. Vai tas nozīmē, ka veloceļi tiks izveidoti apdzīvotās vietās (ciematu/ pagastu centros)? Vai arī no viena centra līdz kādam citam apdzīvotam centram? Bet kāpēc veloceļš jāveido kilometriem garšs caur mežiem, purviem, gar dzelzceļiem, kur iedzīvotāji nemaz īsti tā nedzīvo? Kāpēc veloceļu nevarētu izveidot savienojot centrus/ apdzīvotās vietas, dodot tiem piekļuvi arī A prioritātes ceļu blakusdzīvojošajiem iedzīvotājiem? Vai jūs neesiet ievērojuši, ka šos iedzīvotājus tādējādi var pasargāt no nelaimes gadījumiem (CSN), kā arī dotu iespēju izbaudīt velobraucienu? Citādi viņiem ir ļoti nedroši nokļūt līdz veloceļam, jo jāpārvietojas pa A prioritātes šoseju, kas ir ļoti bīstama velosipēdistam.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.