Menu
 

Atbilstošu autobusu trūkuma dēļ Cēsu, Limbažu un Siguldas maršrutos "Nordeka" no jūlija nevarēs nodrošināt pasažieru pārvadājumus

  • Autors:  LETA
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda" uzvarējusī AS "Nordeka" nav varējusi sagādāt prasībām atbilstošus autobusus, tāpēc nevar šajos maršrutos nodrošināt pakalpojuma sākšanu no 1.jūlija, aģentūru LETA informēja ATD pārstāve Sanita Heinsberga. Šajās tīkla daļās uz gadu noslēgts līgums ar līdzšinējo pakalpojuma sniedzēju AS "CATA".

No 1.jūlija tiks sākta pakalpojumu sniegšana atbilstoši jaunajiem līgumiem divās lotēs. SIA "Tukuma auto" nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" un AS "Liepājas autobusu parks" - lotē "Ogre, Aizkraukle". Savukārt, nodrošinot sabiedriskā transporta nepārtrauktību, pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīkla daļās "Limbaži, Sigulda" un "Cēsis" vēl gadu turpinās sniegt "CATA".

ATD skaidro, ka līgumi ar "CATA" noslēgti uz gadu, jo "Nordeka" nevarēja nodrošināt līgumu sākšanu ar 1.jūliju, un reģionu iedzīvotājiem jānodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība. Hensberga apstiprināja, ka "Nordeka" nav varējusi sagādāt līguma prasībām atbilstošos autobusus. 

ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norāda, ka jautājums par sabiedriskā transporta kvalitāti, ātrumu, iedzīvotāju iespējām ērti iegādāties biļetes un maksimāli izmantot pārvadātāju nodrošināto maršrutu piedāvājumu ir aktuālāks nekā agrāk. ATD uzdevums ir gādāt, lai šo pakalpojumu kvalitāte arvien uzlabotos, kā arī nodrošināt, ka pakalpojumu sniedzēji tiek izvēlēti konkursa kārtībā.

Viņš skaidro, ka neplānotā ģeopolitiskā situācija kaimiņvalstīs un sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju ir būtiski ietekmējušas pārvadātāju iespējas realizēt sniegtos pakalpojumus apjomā un kvalitātē, kādā tas bija plānots konkursa norises laikā. "Viens piemērs - samazinājusies jaunu autobusu ražošanai nepieciešamo izejmateriālu pieejamība, kā dēļ pārvadātāji arī Latvijā ir saskārušies ar transportlīdzekļu piegādes problēmām, laikus nesaņemot pasūtītos autobusus," norāda Godiņš.

Heinsberga norādīja, ka jautājums par līguma ar "Nordeka" pirmstermiņa izbeigšanu vai neizbeigšanu ir ATD dienas kārtībā.

Kā ziņots, ATD pēdējos gados vairākos konkursos ir izraudzījuši un noslēguši līgumus par reģionālo pasažieru pārvadājumu veikšanu deviņās no 16 maršrutu tīkla daļām, kas kopumā veido 58% no visa maršrutu tīkla. Maršrutu tīkla daļā "Liepāja", "Kuldīga, Saldus", "Pierīga", "Bauska" un "Daugavpils, Krāslava" līgums stājās spēkā 2021.gada 1.augustā, bet daļā "Cēsis", "Ogre, Aizkraukle", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" un "Limbaži, Sigulda" tas stāsies spēkā 2022.gada 1.jūlijā.

Kopumā šajās maršrutu tīkla daļās vidējais autobusu parka vecums būs četri gadi, aptuveni 70% autobusu tiks pielāgoti personu ar kustības traucējumiem pārvadāšanai, ap 40% autobusu būs uzstādīts velosipēdu turētājs, 9% transportlīdzekļu būs bezizmešu. Maršrutu tīkla daļās, kurās līgums jau ir stājies spēkā, tas tiek nodrošināts jau tagad. Visos autobusus jānodrošina bezskaidras naudas norēķini, bezmaksas bezvadu internets, informācijas apziņošana par gaidāmo pieturu audio un vizuālā formātā.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

 
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.