Menu
 

Baldonieši neapmierināti ar Lapsēnu ceļa slēgšanu "Rail Baltica" trases būvniecības dēļ

  • Autors:  LETA
Foto - Ķekavas novada pašvaldība Foto - Ķekavas novada pašvaldība

Baldonieši neapmierināti ar Lapsēnu ceļa slēgšanu "Rail Baltica" trases būvniecības dēļ.

Trešdien Baldonē atklāja ceļojošo vides izstādi "Ar vienu vilcienu rītdienā", kuras laikā iedzīvotājiem bija iespēja uzdot jautājumus "Rail Baltica" projekta ieviesējiem, satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K) un Ķekavas novada domes priekšsēdētājam Jurim Žilko (LA/"Izaugsme").

Kā pasākuma laikā uzsvēra bijusī Baldones domes priekšsēdētāja Karina Putniņa (LRA), šajā ceļā savulaik Baldones novada pašvaldība ieguldījusi daudz līdzekļu un apkaimes iedzīvotāji šo ceļu daudz izmanto. Turklāt dzelzceļa trase nošķirs no Baldones vairāku iedzīvotāju īpašumus un mājas.

Putniņa uzsvēra, ka sākotnēji sabiedriskās apspriešanas laikā pat neesot ticis izskatīts variants izbūvēt dzelzceļa trasi bez šķērsojuma Lapsēnu ceļam. Viņa teica, ka tagad cilvēkiem būs jāmet liels līkums pa meža ceļiem caur Vārpām, lai nokļūtu Baldonē.

Projekta ieviesēji skaidroja, ka šāds risinājums esot izraudzīts, jo dzelzceļa šķērsojuma izbūve sadārdzinātu projektu par vairākiem miljoniem eiro. Turklāt esot aprēķināts, ka sliežu šķērsošana no Lapsēnu ceļa caur Vārpām aizņemot kopumā ap trīs minūtēm.

Pasākumu apmeklēja aptuveni 20 cilvēki, kuri uzdeva jautājumus gan par īpašumu atsavināšanu, gan plānoto dzelzceļa staciju.

Viņi tika informēti, ka Baldonē būs dzelzceļa stacija, kurā piestās reģionālie vilcieni. Pagaidām gan vēl neesot skaidrības, cik intensīva būs šo vilcienu satiksme un kādu maršrutu vilcieni piestās Baldonē.

Pirmie pasažieru pārvadājumi pa jauno dzelzceļa līniju varētu sākties ap 2027.gadu, bet visa trase varētu tikt pabeigta līdz 2030.gadam.

Baldones stacijā paredzēts izbūvēt velosipēdu novietni zem jumta un pietiekami plašu autostāvvietu, lai apkaimes iedzīvotāji varētu stacijā atstāt automašīnas un ar vilcienu doties uz Rīgu. 

Esot aplēsts, ka no Baldones katru dienu uz Rīgu dodas ap 2000 iedzīvotāju, kuriem vilcienu satiksme varētu būt laba alternatīva privātajam transportam. 

Savukārt Ķekavas mērs solīja tuvākajos gados izbūvēt veloceļu, lai nākotnē Baldones iedzīvotājiem būtu iespēja droši nokļūt jaunajā stacijā vai aizbraukt ar velosipēdu līdz pat Ķekavai.

Kā ziņots, izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā" radīta ar mērķi plašāk iepazīstināt iedzīvotājus ar topošo "Rail Baltica" dzelzceļa līniju - staciju atrašanās vietām, ātrvilciena izskatu un to, cik ātri ar jaunajiem vilcieniem varēs pārvietoties ikdienas braucienos pa Latviju vai ceļojot uz Eiropu.

Augustā izstāde viesojās Ķekavā, bet Baldonē tā būs aplūkojama līdz 21.septembrim. Pēc pieturvietas Baldonē izstāde ceļos uz Ropažu novadu, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar novadu pašvaldībām.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.