Menu
 

Uzsākta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas vērienīgākās estakādes izbūve pie lidostas "Rīga"

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas projektā pie lidostas "Rīga" uzsākti Latvijā pirmās garākās dzelzceļa estakādes būvniecības darbi. Ir izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, sliežu ceļam tiekot paceltam virs zemes, lai netraucētu satiksmi uz lidostu. Būvdarbu norises laikā tiek nodrošināta satiksmes plūsma, informē pilnsabiedrībā "B.S.L. Infra".

"Turpinās pirmā ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma izbūve Baltijā, nākotnē nodrošinot gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus. Izteiksmīgs jaunās stacijas ēkas siluets pacelsies augstu virs zemes, jo "Rail Baltica" vilcienu ceļi lidostas teritorijā būs uz estakādēm. "Rail Baltica" stacijas ēkas ārējā veidolā dominēs koka elementi, pati ēka projektēta, lai būtu gan ērta un funkcionāla, gan iespējami energoefektīva," uzsver SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. "Topošā "Rail Baltica" stacija sinerģijā ar lidostas "Rīga" attīstības iecerēm ir katalizators, stiprinot Rīgu kā Baltijas un ziemeļvalstu satiksme mezglu."

""Rail Baltica" projekts paredz ne tikai dzelzceļa stacijas izbūvi, bet arī dzelzceļa sliežu klātni no Imantas stacijas līdz Mārupei. 4,5 kilometru garā ātrgaitas dzelzceļa līnija stiepsies kā pa estakādi, tā uzbērumu un pārvadiem. Konkrēti stacijas zonā pie lidostas estakāde sasniegs 13 metru augstumu, tās kopējais garums būs divi kilometri, tai skaitā 200 metru garš, monolīts posms cauri stacijas ēkai. Pāļi ir unikāli savā 1,20 metru diametrā - tik liela diametra pāļus pieprasa estakādes slodze. Tas Latvijas mērogā ir interesants būvniecības izaicinājums," skaidro pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle  Maija Baltgalve.

Estakādes pāļi nākotnē būs stabils pamats "Rail Baltica" trasei, pa kuru no lidostas "Rīga" uz Rīgas centru un citām Baltijas "Rail Baltica" dzelzceļa stacijām kursēs starptautiskie ātrgaitas un reģionālie vilcieni. Tas būs ne tikai ērts, ātrs un videi saudzīgāks ceļošanas veids, bet arī unikāls gaisa, dzelzceļa un, plašākā kontekstā raugoties, jūras satiksmes savienojums, skaidro uzņēmumā. Projekts paredz, ka reizi stundā starp lidostu "Rīga" un Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju kursēs ātrgaitas vilciens katrā virzienā, pasažierus no vienas stacijas otrā nogādājot nieka 8 minūtēs. Savukārt biežāku satiksmi starp topošo lidostas "Rīga" dzelzceļa staciju un pilsētas centru nodrošinās reģionālie "Rail Baltica" pasažieru vilcieni, kuri ceļu mēros aptuveni 13 minūšu laikā un nodrošinās pārvadājumus pīķa stundās ar četriem vilcieniem stundā katrā virzienā.

"Estakādes pāļi tiek būvēti zonā starp Torņu ielu un P133 ceļu. Būvdarbus veicam plānveidā un pārdomāti. Mūsu nolūks ir minimāli ietekmēt satiksmes plūsmu un apkārtējo vidi. Lai to panāktu, esam izvēlējušies īpašu pāļu izbūves tehnoloģiju," piebilst M.Baltgalve.

Iespaidīgo 30 metru garo pāļu izbūvei tiek izmantota speciāla Kelly-Casing būvniecības tehnoloģija, kas paredz pāļu urbšanu un betonēšanu, nevis to dzīšanu. Tehnoloģija izvēlēta, lai mazinātu ietekmi uz apkārtējo vidi un infrastruktūru, būvniecības procesā neradot nevēlamus trokšņus un vibrācijas. Sākotnēji ar speciālas tehnikas palīdzību tiek uzstādīta pāļa apvalkcaurule un uzsākta grunts urbšana. Tālāk tiek uzstādīts stiegrojuma karkass un veikta pāļa betonēšana, beigās apvalkcauruli izvelkot no iedobuma, vēsta "B.S.L. Infra" pārstāvji.

Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētājs lidostā "Rīga". Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries", viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, kas specializējies daudzfunkcionālu objektu būvniecībā. "Rail Baltica" projekts lidostas "Rīga" teritorijā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā. Būvniecības darbus pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" plāno veikt secīgi piecos posmos līdz 2025.gada decembrim.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.