Menu
 

Izstrādā tehniski ekonomisko pamatojumu, lai rastu optimālu satiksmes organizācijas risinājumu krustojumā Medemciemā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

2020.gadā VAS “Latvijas Valsts ceļi” uz Jelgavas šosejas (A8) pie pagrieziena uz Medemciemu ieviesa satiksmes organizācijas izmaiņas: likvidēja kreiso pagriezienu krustojumā, braucot virzienā no Rīgas pa Jelgavas šoseju (A8), lai iegrieztos Medemciemā; likvidēja kreiso pagriezienu, izbraucot no Medemciema, lai nogrieztos uz Jelgavas šoseju (A8) virzienā uz Jelgavu. Jauns satiksmes organizācijas risinājums, kuru piedāvāja VAS “Latvijas Valsts ceļi”, neapmierināja ne iedzīvotājus, ne Olaines novada pašvaldību, kura uzskatīja, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls.

Rūpējoties par satiksmes drošību un aizstāvot iedzīvotāju intereses, Olaines novada pašvaldība ir piedāvājusi Satiksmes ministrijai un tās pakļautībā esošajai VSIA “Latvijas Valsts ceļi” sadarboties VSIA “Latvijas Valsts ceļi” īstenotā risinājuma uzlabošanai. 2020.gada 17.augustā pašvaldība noslēdza ar VSIA “Latvijas Valsts ceļi” sadarbības līgumu par satiksmes drošības uzlabošanu valsts galvenā autoceļa A8 (Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene)) un Olaines novada pašvaldības ceļa CA016 (A8–kūdras fabrika) krustojumā Medemciemā, informē pašvaldībā.

Lai pašvaldība varētu veikt sadarbības līgumā noteikto pušu sadarbības modeļa izvērtējumu, tika noteikta nepieciešamība veikt papildu pētījumu par tālākminēto nosacījumu izpildi. Sadarbības līguma būtiskākie nosacījumi: pašvaldība nodrošina divlīmeņu satiksmes šķērsojuma (tunelis vai pārvads) pievedceļu būvniecību, tai skaitā būvuzraudzību, no pašvaldības budžeta līdzekļiem ārpus valsts autoceļa ceļa zemes nodalījuma joslas; divlīmeņu satiksmes šķērsojuma (pārvads vai tunelis) un pievedceļu būvprojekts tiek izstrādāts vienā būvprojektēšanas procesā un tiek noformēti kā divi atsevišķi būvprojekti: divlīmeņu satiksmes šķērsojuma (tuneļa vai pārvada) būvprojekts un pievedceļa būvprojekts; būvprojekta izstrāde, tai skaitā autoruzraudzība, tiek finansēta no pašvaldības budžeta līdzekļiem; divlīmeņu satiksmes šķērsojuma (tuneļa vai pārvada) būvdarbi valsts autoceļa ceļa zemes nodalījuma joslā, tai skaitā būvuzraudzība, tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem.

Pašvaldība organizēja iepirkumu un uzdevusi iepirkuma uzvarētājai SIA “Projekts 3” izstrādāt izpētes projektu – tehniski ekonomisko pamatojumu (TEP), VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un Olaines novada pašvaldības sadarbības tiesisko, ekonomisko un lietderības izvērtējumu un valsts budžeta līdzekļu izmantošanas lietderības izvērtējumu, vēsta pašvaldības pārstāvji.

Šobrīd turpinās tehniski ekonomiskā pamatojuma izpētes izstrāde, no izpildītāju puses – SIA “Projekts 3” – ir iesniegts pirmā starpziņojuma materiāls, kas iekļauj datus par esošās situācijas analīzi, tai skaitā satiksmes plūsmu izpētes datus, satiksmes drošības izvērtējumus esošajai situācijai, iespējamo divlīmeņu satiksmes mezgla skiču variantus. TEP starpziņojums no izstrādātāja puses ir iesniegts izskatīšanai VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un TEP pasūtītājai – Olaines novada pašvaldībai.

TEP tiek pētītas vairākas tehniski funkcionālās alternatīvas risinājumiem un izvēlēts optimālais risinājums, balstoties uz tehniskajiem, funkcionālajiem, drošības un finanšu apsvērumiem. TEP izstrādes termiņš saskaņā ar iepirkuma rezultātiem un noslēgto līgumu ir 10 mēneši (2023.gada marts), kopējās izmaksas – 46 923,80 eiro ar PVN, vēsta pašvaldībā.

Starpziņojumā izstrādāto variantu tehniskie risinājumi paredz trīs divlīmeņu satiksmes šķērsojuma konceptuālās risinājuma alternatīvas: satiksmes pārvads pār autoceļu A8, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt piekļuvi visiem transportlīdzekļiem, tai skaitā operatīvajam transportam; satiksmes tunelis zem autoceļa A8, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt piekļuvi visiem transportlīdzekļiem, tai skaitā operatīvajam transportam (tuneļa gabarīts – 4,50 m); satiksmes tunelis zem autoceļa A8, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt piekļuvi tikai vieglajiem transportlīdzekļiem un kravas transportam ar pilnu masu līdz 3,5 t (tuneļa gabarīts – 3,70 m).

Pēc TEP izstrādes, ņemot vērā Olaines novada pašvaldības un VSIA “Latvijas Valsts ceļi” noslēgto sadarbības līgumu par satiksmes drošības uzlabošanu Medemciema krustojumā, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” izstrādāto TEP iesniegs Satiksmes ministrijai apstiprinājuma saņemšanai par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu projekta realizācijai. Olaines novada pašvaldība turpinās darbu pie būvprojekta izstrādes tikai pēc Satiksmes ministrijas apstiprinājuma par budžeta līdzekļu piešķiršanu.

TEP izstrādes ietvaros notiek “Aptauja par Medemciema satiksmes mezglu”. Aptaujā aicināti piedalīties Medemciema iedzīvotāji, kuri ikdienā braucieniem uz Medemciemu un no tā ar savu automašīnu izmantoja autoceļu A8 (Jelgavas šoseju) nokļūšanai no Rīgas vai Jelgavas un uz tām pirms 2020.gada jūnijā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” veica satiksmes mezgla uz autoceļa A8 Medemciemā pārbūvi, pilnībā slēdzot kreiso pagriezienu no autoceļs A8 un uz to. Aptaujas mērķis ir noskaidrot to, kādā veidā krustojuma slēgšana ir ietekmējusi Medemciema iedzīvotāju braucienu paradumus, skaidro pašvaldībā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.