Menu
 

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Latvijas Valsts ceļi Foto - Latvijas Valsts ceļi

No 2.decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta “SMART E263/E77” ietvaros uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Sigulda–Veclaicene (A2) posmā no 14,7.km līdz 191,5.km.

Kā vēsta VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, ceļazīmēs, kas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un apvienotās vadības sistēmā, tiks attēlota informācija par braukšanas apstākļiem atbilstošu maksimālo braukšanas ātrumu, satiksmes brīdinājumi, piemēram, slidenu ceļu, stipru vēju vai miglu u.c.

Informācija ceļazīmēs mainīsies atkarībā no faktiskajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa, kurus noteiks līdzās autoceļam uzstādītās ceļa meteoroloģiskās stacijas un satiksmes plūsmas uzskaites iekārtas, kā arī, ņemot vērā satiksmes vadības sistēmas iestatījumus – darbības scenārijus.

Elektroniskajās ceļazīmēs iespējams attēlot arī citu, autobraucējiem saistošu informāciju, piemēram, braukšanas laiku līdz noteiktai vietai, brīdinājumus par remontdarbiem vai sastrēgumiem ceļa posmā, autoceļa temperatūras mērījums vai citas īsas satiksmes ziņas.

“Svarīgi atcerēties, ka elektroniskajām ceļazīmēm ir tāds pats spēks, kā parastajām, un tajās norādīto maksimālo braukšanas ātrumu nedrīkst pārkāpt. Par pārkāpumiem tiek piemērots sods, atbilstoši likumā noteiktajam. Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas – ir jāievēro ceļa satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats, kā visur ārpus apdzīvotām vietām – 90 km/h,” norāda LVC.

Kopumā projekta ietvaros uz Vidzemes šosejas ((A2) Eiropas ceļu sistēmā autoceļš E77) Latvijā uzstādītas četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 22 objektos jaunas elektroniskās ceļa zīmes, vienā vietā pārcelta un modernizēta, bet divās vietās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas. Visas uzstādītās ceļa zīmes ir pieslēgtas Satiksmes informācijas centra satiksmes vadības sistēmai.

2 komentāri

  • !
    ! Piektdiena, 02 Decembris 2022 10:34 Komentāra saite

    Sen tādas vajadzēja, nevis 100km/h pavasarī uzstāda, bet rudenī skrūvē nost un tik skaita miljonus par apsaimniekošanu. Un trakākais ir tas, ka darbi tiek veikti pēc grafika nevis pēc laika apstākļiem. Lēni gan tā Eiropa nāk (drīzāk velkas) uz mūsu pusi.

  • Uldis
    Uldis Svētdiena, 04 Decembris 2022 11:40 Komentāra saite

    Ātrumu ierobežojošās zīmes neko praktiski nemainīs, jo tās kā neievēroja, tā arī turpinās neievērot.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.