Menu
 

Ķekavas pašvaldība ar satiksmes ministru pārrunā aktuālos jautājumus par satiksmes infrastruktūras projektiem novadā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - kekava.lv Foto - kekava.lv

10.augustā reģionālās vizītes laikā Ķekavas novadā viesojās satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs, kā arī “RB Rail” AS un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāvji, lai kopā ar Ķekavas novada domes vadību un pārvalžu vadītājiem pārrunātu Ķekavas apvedceļa izbūves progresu un “Rail Baltica” projekta gaitu, informē Ķekavas novada pašvaldībā.

Ķekavas novada teritorijā aktuāli divi vērienīgi satiksmes infrastruktūras projekti – Eiropas nozīmes dzelzceļa līnija “Rail Baltica”, kura projektēšanas stadijā esošais pamata trases posms šķērsos novada teritoriju, kā arī valsts galvenā autoceļa A7 (Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle)) posma (7,9.–25.km) jeb Ķekavas apvedceļa būvniecība, ko plānots pabeigt līdz šī gada beigām.

Lai pārrunātu projektu virzību, Ķekavas novada pašvaldībā viesojās Satiksmes ministrijas (SM), VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un “RB Rail” AS pārstāvji. Kā atklāj satiksmes ministrs, šī esot pirmā reģionālā vizīte jaunās komandas sastāvā. Līdzšinējā sadarbība ar Ķekavas novada pašvaldību, J.Vitenberga ieskatā, vērtējama pozitīvi – iesaistīto pušu centieni rasts risinājumus dažādo interešu salāgošanai ļāvuši turpināt satiksmes infrastruktūras projektu tālāku virzību.

Vizītes laikā Ķekavas novada pašvaldības vadība iepazinās ar “Rail Baltica” projekta ieviešanas gaitu. Atbilstoši projektam Ķekavas novadu šķērsos divi dzelzceļa līnijas pamata trases atzari: viens uz Rīgu pasažieru pārvadājumiem, bet otrs – uz Salaspili kravu transportam. Projekta ietvaros tiek plānotas divas reģionālās pieturvietas – starp Ķekavas pilsētu un Jaunsilu autoceļa A5 un Ziemeļu ielas krustojuma tuvumā, kā arī Baldonē, netālu no autobusa pieturas “Kubas”, norāda pašvaldībā.

Kā stāsta “RB Rail AS” filiāles Latvijā vadītāja Kitija Gruškevica, noslēguma stadijā atrodas pamattrases būvniecības iepirkums un notiek pamattrases un reģionālo mobilitātes punktu projektēšana. Tā kā Ķekavas novads ir viens no pirmajiem, ko šķērsos “Rail Baltica” trase, veiksmīga sadarbība ar Ķekavas novada pašvaldību šajā projekta realizācijas posmā ir prioritāra, saka K.Gruškevica.

Delegācijai tika prezentēti Ķekavas novadā īstenotie un plānotie veloinfrastruktūras projekti, kas kopā ar Ķekavas apvedceļa infrastruktūru veido teju 30 km plašu veloceļu tīklu. Tajā ietverts arī 1,55 km garais gājēju un velosipēdu ceļš posmā no sporta nama līdz Ziemeļu ielai, kas tika atklāts, delegācijai viesojoties Ķekavā. Jauno gājēju un velosipēdu ceļa posmu paredzēts pievienot šobrīd projektēšanā esošajam apvienotajam gājēju un velosipēdu ceļam gar Ziemeļu ielu, kura izbūvi pašvaldība iecerējusi pabeigt tuvāko divu gadu laikā, savienojot Ķekavu ar Jaunsilu, kur plānota reģionālā pietura, vēsta pašvaldībā.

Kā tikšanās laikā uzsvēra Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Juris Žilko, pašvaldība apzinās “Rail Baltica” un jaunā apvedceļa nozīmi novada attīstībā un iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanā, tāpēc ir atvērta arī turpmākai sadarbībai, veicot pašvaldības pārziņā esošos uzdevumus, tostarp mobilitātes punktu integrāciju novada attīstības plānos.

Kopā ar satiksmes ministru tika apsekota Ķekavas novada jaunā apvedceļa trase no 7. līdz 25.kilometram. Kā atklāj Jānis Vitenbergs, Ķekavas apvedceļa projekts tikšot izmantots, izstrādājot arī Bauskas apvedceļa piedāvājumu.

Tikšanās laikā Ķekavas novada domes vadība aktualizēja vairākus iedzīvotājiem nozīmīgus jautājumus, tostarp drošas pārejas risinājumu pie A7 veikala Krustkalnos. Kā informēja SM, minētajā teritorijā, sadarbojoties LVC, Rīgas un Ķekavas pašvaldībām, paredzēts izbūvēt gājēju un velosipēdistu tuneli. Tāpat tiks meklēti risinājumi A5 un “Rail Baltica” trases šķērsošanai Ziemeļu ielā, stāsta pašvaldībā.

Reģionālās vizītes laikā apspriesti ne tikai valsts nozīmes satiksmes infrastruktūras objekti, bet arī pārrunāti jautājumi par vietējas nozīmes autoceļiem, to stāvokli, projektēšanu un uzturēšanu, kā arī satiksmes organizāciju. Aktuālo jautājumu lokā bija arī veloinfrastruktūras uzlabojumi, tostarp veloceļu izbūve valsts autoceļu nodalījuma joslā. Delegācija viesojās arī Baldones pilsētā, kur LVC projektē Rīgas ielas posma no Stadiona līdz Parka ielai pārbūvi.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.