Menu
 

Plānots ierīkot vēl 17 vidējā braukšanas ātruma kontroles posmus

  • Autors:  Apriņķis.lv
Karte - LVC Karte - LVC

Turpinot vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu, valsts ceļu tīklā ar to plānots aprīkot vēl 17 posmus. Patlaban tiem sākta elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana, tiesības veikt šos darbus atklātā konkursā ieguva SIA “EnerGrid”. Darbu līgumcena ir 129 734,31 eiro (ar PVN), vēsta VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā.

Vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešana Rīgas apkārtnē plānota uz Rīgas apvedceļa (A4; (Baltezers–Saulkalne) no krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.–13,9. km) un no krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (14,5.–19,98. km), uz Rīgas apvedceļa (A5; Salaspils–Babīte) aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai Virši (14,1.–20,1. km), kā arī uz Liepājas šosejas (A9) no 10.km līdz Tīreļiem (9,9.–23,1. km).

Projektēšanas gaitā var tikt precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas. Posmi izvēli noteica statistikas dati par visu veidu ceļu satiksmes negadījumu skaitu pēdējo trīs gadu laikā, norāda LVC.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSN) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSN skaits samazinās. Patlaban valsts ceļu tīklā jau darbojas 16 vidējā ātruma kontroles posmi.

Sākotnējā statistika liecina, ka šī gada augustā un septembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2022. gadā, vidējā ātruma kontroles posmos ceļa satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 46%, CSN ar cietušajiem skaits par 64% un CSN ar ievainotajiem skaits par 73%.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas  veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.