Menu
 

Pirmajā dienā pasažierus pārvadās trīs jaunie elektrovilcieni

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Piektdien, 15. decembrī, vilcienu pasažieru pārvadātājs “Vivi” sāks pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda” elektrovilcieniem. Plānots, ka pirmajā dienā dzelzceļa līnijās dosies trīs elektrovilcienu sastāvi. Tie pārvadās pasažierus sešos maršrutos trīs no pavisam četrām Latvijā elektrificētajām dzelzceļa līnijām – Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā.  Savukārt braucienus Jelgavas dzelzceļa līnijā plānots sākt 16. decembrī, vēsta AS “Pasažieru vilciens”, kam pieder vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols“Vivi”.

Ar “Škoda” elektrovilcieniem Tukuma dzelzceļa līnijā piektdien plānots izpildīt astoņus reisus: divus reisus maršrutā Rīga – Dubulti (plkst.10.59 un 18.59) un divus atpakaļ uz Rīgu (11.49 un 19.18), kā arī divus reisus maršrutā Rīga – Sloka (15.39 (līdz Tukumam) un 16.39) un divus reisus atpakaļ (17.18 (no Tukuma) un 18.50).

Aizkraukles dzelzceļa līnijā plānots izpildīt vienu reisu maršrutā Rīga – Ogre (14.18) un vienu atpakaļ (15.47), kā arī reisu maršrutā Rīga – Lielvārde (19.48). Skultes dzelzceļa līnijā plānots izpildīt vienu reisu maršrutā Rīga – Saulkrasti (18.43) un vienu atpakaļ (20.29).

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi “Vivi“ vilciena pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2024. gada vidum. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsina pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicina arī 1,3 metru platas divviru durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas uzsākšanas vilciena pasažieru pārvadātājs “Vivi” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā, norāda AS “Pasažieru vilciens”.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.