Menu
 

Aizvadīta pirmā tikšanās ar iedzīvotājiem par veloinfrastruktūras izveidi Mārupes novadā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Mārupes novada pašvaldība Foto - Mārupes novada pašvaldība

15.februārī Piņķos norisinājās pirmā tikšanās ar novada iedzīvotājiem par veloinfrastruktūras izveidi Mārupes novadā, konkrēti, par Babītes pagastā ieplānotajām būvniecības iecerēm Babītes, Priežciema un Piņķu posmos. Tikšanās mērķis bija informēt iedzīvotājus par iecerētā projekta risinājumiem, tai skaitā būvdarbu vajadzībām nepieciešamo koku nociršanu, pieņemtajiem lēmumiem, kā arī pārrunāt radušos iedzīvotāju jautājumus, viedokļus un ierosinājumus, informē Mārupes novada pašvaldībā.

Sanāksmē piedalījās Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Andrejs Ence, priekšsēdētāja vietnieks Valdis Kārkliņš, pašvaldības īpašumu pārvaldes vadītāja Evita Rozīte-Bikše, Attīstības un plānošanas pārvaldes vecākā projektu vadītāja Liene Valtere, Inženierbūvju nodaļas vadītājs, ceļu būvinženieris Uldis Bārdulis, Inženierbūvju nodaļas ceļu būvinženiere Antra Parisa, Būvniecības nodaļas ainavu arhitekte Žanete Salzirne, SIA "BM-projekts" ceļu projektēšanas nodaļas vadītājs Didzis Dāle un SIA "Global Project" ceļu projektētājs Aleksejs Circenis.

Mārupes novada pašvaldība ar līdzfinansējumu no Eiropas Atveseļošanas fonda īsteno projektu “Reģionāla mēroga veloinfrastruktūras izveide Mārupes novadā”, kura ietvaros tiks izbūvēti divi reģionāla mēroga velomaršruti: virzienā (V7) Rīga (pilsētas robeža)–Mārupe–Jaunmārupe un virzienā (V8) Rīga (pilsētas robeža)–Babīte–Piņķi (Piņķu ūdenskrātuve), vēsta pašvaldībā.

Pašvaldības pārstāve Liene Valtere norādīja, ka veloinfrastruktūras izbūve ir jāskata kompleksi un reģionālā mērogā. Jaunizbūvētā veloinfrastruktūra Mārupes novadā ir daļa no vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveides Rīgas areālā un paredzēta, lai radītu priekšnoteikumus vietējā līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai jeb ikdienas mobilitātei. Tāpat projekts tiek realizēts, lai dotu pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā reģiona iedzīvotājiem un zaļās mobilitātes pieejamībai starp apdzīvotām vietām. Kā norādīja L.Valtere, pirms projekta izstrādes tika veikta priekšizpēte un iegūti divi iespējamie trases varianti, no kuriem tika izvēlēts tas, kurā ir mazāk apgrūtinājumu un kas ir ekonomiski un tehniski pamatotāks, piemēram, netiek skarti privātīpašumi un mazāk tiek skarti esošie inženiertīkli. Maršruta “Rīga–Babīte–Piņķi” kopgarums ir 7,07 kilometri, un veloinfrastruktūru paredzēts nodot lietošanai līdz 2026.gada 31.maijam.

Pašvaldības pārstāvji informēja par plānotajām būvniecības iecerēm Priežciema, Piņķu un Babītes posmā, norādot, ka konkrētais veloinfrastruktūras maršruts izvēlēts, lai iespējami taisnākā ceļa posmā savienotu Rīgas robežu ar Piņķiem, Piņķu ūdenskrātuvi. Projekts izstrādāts tā, lai veicinātu iedzīvotājus ikdienā izvēlēties velosipēdu kā pārvietošanās līdzekli, savukārt trases izvietojums plānots brauktuves vienā pusē, lai pēc iespējas izslēgtu nepieciešamību iedzīvotājiem šķērsot ielu. Kā norādīja ceļu būvinženiere Antra Parisa, trases novietojumu ietekmē arī tas, ka projekts tiek īstenots, piesaistot Eiropas Savienības finansējumu, kas šajā gadījumā nozīmē - izbūvi drīkst veikt tikai uz pašvaldībai piederošas zemes.

Ainavu arhitekte Žanete Salzirne norādīja, ka projektu izstrādes ietvaros tika veikta koku novērtēšana, papildus projektētājam visi plānotās trases tuvumā esošie koki tika apsekoti, piedaloties sertificētam ekspertam (kokkopim/arboristam). Kā skaidroja speciāliste, veicot būvdarbus tiešā koku tuvumā, tiek bojāta vadošo balstsakņu sistēma, tiem pietrūkst mitruma, barošanās iespēju, un koki, zaudējot vitalitāti, lūzt vai izgāžas, apgrūtinot ceļu uzturēšanu un radot bīstamus apstākļus drošībai. Tas ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc daļa no trases tuvumā esošajiem kokiem tiek izcirsti, taču maršruts koriģēts maksimāli tā, lai lielākoties skartu kokus, kuriem jau šobrīd ir redzamas bojājumu pazīmes un kuri tuvākajā laika posmā var apdraudēt cilvēku drošību. Pašvaldības pārstāvji atgādina, ka projektu ietvaros paredzēts veidot jaunus koku un krūmu stādījumus.

Ņemot vērā iedzīvotāju ierosinājumus, tiks izvērtēta iespēja esošās trases robežās veikt korekcijas un uzlabojumus projekta risinājumos, piemēram, atsevišķos posmos paredzēt gājēju un velosipēdu ceļam papildu aprīkojumu drošības uzlabošanai ielas pusē (gājēju barjera, stabiņi), iecerēto infrastruktūru papildināt ar vairāk atpūtas soliem un atkritumu tvertnēm, kā arī rast drošākus risinājumus vietās, kur trase šķērso krustojumu zonas un pievienojumus īpašumiem. Tāpat A.Parisa norādīja, ka iedzīvotāju ierosinājumi par alternatīviem maršrutiem tiks ņemti vērā nākotnē, plānojot ciemu teritorijā iekšējo veloinfrastruktūru citu projektu ietvaros.

Nākamā tikšanās ar iedzīvotājiem par veloinfrastruktūras izveidi plānota 20.februārī plkst.18.00 Mārupes Mūzikas un mākslas skolā Jaunmārupē, Mazcenu alejā 39, par Mazcenu alejas izstrādāto būvprojektu. Pašvaldība aicina iedzīvotājus iesniegt priekšlikumus līdz šī gada 25.februārim.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.