Menu
 

Martā nogreiderēti vairāk nekā 4600 km valsts ceļu ar grants segumu

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Martā uz valsts nozīmes ceļiem ar grants segumu ir veikti greiderēšanas darbi 4604 km grants ceļu.

Lai arī ir saulains un sauss laiks, tomēr naktīs gaisa temperatūra pazeminās zem nulles un autoceļi ar grants segumu atkūst lēni, īpaši ēnainos posmos meža apvidū. Atkūstot ceļi pārmitrinās, bet greiderēšanu var veikt, tikai kad konkrētais ceļa posms ir apžuvis, pretējā gadījumā nestspēju zaudējušais ceļš tiks vēl vairāk bojāts, skaidro VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā.

Visvairāk nogreiderēts Preiļu un Dagdas ceļu uzturēšanas teritorijā – kopā 633 kilometru. Bauskas rajonā – 584 km, Daugavpils – 414, Gulbenes un Madonas – 404, Aizkraukles – 388, Jēkabpils – 306, Dobeles un Tukuma – 256. 200–250 km nogreiderēti – Ogres, Alūksnes, Smiltenes un Rēzeknes; 150–200 – Jelgavas, Cēsu; 100–150 – Kuldīgas un Saldus, Valmieras, Balvu un Ludzas; 50–100 – Rīgas, Liepājas, Limbažu, bet Talsu un Ventspils – 28 kilometri.

Lai gan visā valsts teritorijā valda sausi un saulaini laika apstākļi, šķīdoņa skarto grants autoceļu posmu skaits šonedēļ ir nemainīgi augsts – transportlīdzekļu masas ierobežojumi noteikti 927 posmos. Visvairāk šādu posmu ir Vidzemes reģionā – 279. 

Atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam kas smagāks par 10 tonnām.

LVC vēsta, ka atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.