Menu
 

Publicēta būvdarbu karte un šogad plānoto darbu saraksts valsts ceļu tīklā Rīgas reģionā

  • Autors:  Apriņķis.lv
2024.gadā plānotie būvdarbi uz valsts autoceļiem Rīgas plānošanas reģionā. Karte – Latvijas Valsts ceļi 2024.gadā plānotie būvdarbi uz valsts autoceļiem Rīgas plānošanas reģionā. Karte – Latvijas Valsts ceļi

Publiskots Rīgas plānošanas reģionā šogad iecerēto valsts ceļu būvdarbu karte un saraksts. Šajā būvniecības sezonā dažādu darbu apjoms Rīgas reģionā faktiski saglabāsies iepriekšējā gada līmenī, bet remontdarbi noritēs uz valsts vietējiem autoceļiem, liecina VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) informācija. Uz valsts galvenajiem autoceļiem darbi notiks uz Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5) krustojumā ar Ventspils šoseju Babītē (38,2.–40,85. km) un uz Jelgavas šosejas no Rīgas līdz Jaunolainei.

Valsts budžeta finansējums

Mārupes novada Babītes pagastā jau pagājušajā gadā sāka pārbūvēt Rīgas apvedceļu (Salaspils–Babīte) (A5) posmā no Rīgas robežas līdz pārvadam pār Jūrmalas šoseju (A10). Abās brauktuvēs pārbūvēs ceļa segas konstrukciju un ieklās asfaltbetonu trīs kārtās. Šobrīd jau ir pabeigti kreisās puses satiksmes pārvada pār dzelzceļu betonēšanas darbi, kā arī veikta ceļa brauktuves asfaltbetona seguma izlīdzinošā frēzēšana un reciklēts segums. Izrakti un iztīrīti grāvji, izbūvētas caurtekas, izzāģēti traucējošie koki un krūmi.

Šogad šādus pašus darbus veiks ceļa labajai brauktuvei un arī pārvadam. Autoceļu A5, Imanta–Babīte (V20) un Jūrmalas gatves (V10) krustojumā veikti būtiski rotācijas apļa izbūves darbi. Posmā esošās ietves pārbūvēs, savienojot tās ar 2020. gadā izbūvēto gājēju un velosipēdu infrastruktūru gar autoceļu A5 un V20. Neregulēto gājēju pāreju pie Kleistu ielas aprīkos ar speciālo apgaismojumu un regulētajai pārejai pār autoceļu A5 atjaunos aprīkojumu.

Lai ierobežotu gājēju pārvietošanos pāri autoceļam ārpus gājēju pārejām, autoceļa A5 sadalošajā joslā Babītes posmā uzstādīs žogu. Lai uzlabotu satiksmes drošību, slēgs autoceļu A5, Babītes stacija–Vārnukrogs (V10) un Mēness ielas krustojumu, līdz ar to no autoceļa A5 uz V10 un Mēness ielu būs iespējams tikai labais pagrieziens. Lai nodrošinātu iespēju nogriezties vajadzīgajā virzienā, 200 m attālumā no šī krustojuma uz autoceļa A5 izbūvēs apgriešanās vietu. Kā zināms, kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem satiksmē, tāpēc uz valsts galvenajiem ceļiem tie pakāpeniski tiek slēgti.

Būvdarbi turpināsies līdz šā gada septembrim, un autobraucējiem šajā laikā jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem. Darbus veic SIA “Vianova” par līgumcenu 8 029 713,08 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina AS “Ceļu inženieri”. Pārbūves projekta autors ir SIA “Vertex projekti”.

Savukārt Jelgavas šosejas (A8) posmā no Rīgas robežas līdz Jaunolainei kreisās puses brauktuvei gandrīz 10 km garumā atjaunos asfaltbetona segumu, izbūvējot saistes kārtu un virskārtu. Darbus plānots sākt maijā un pabeigt šogad.

Arī vairākiem vietējās nozīmes autoceļiem Rīgas reģionā atjaunos asfaltbetona segumu, piemēram, autoceļiem Saulkrasti–Gāršmalas (V38) un Saulkrasti–Bīriņi (V39). Šiem autoceļiem segumā konstatētas nelielas rises un tajās vietām plaisu tīkli sākuma stadijā. Arī virskārtā jau parādās neliels nodilums un plaisas sākuma stadijā. Tāpēc veiks izlīdzinošo frēzēšanu un ieklās jaunu dilumkārtu, kā arī sakārtos ceļa nodalījuma joslu. Savukārt pārvadiem, kas atrodas šajos ceļu posmos, nomainīs ietves segumu, sakārtos pārvadu konusus, demontēs tērauda margas un uzstādīs to vietā jaunas. Darbus uz V39 un V38 veiks SIA “Vianova”, būvuzraugs – SIA “ACM Projekts”.

Aprīlī plānots uzsākt autoceļa Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) no krustojuma ar autoceļu Rīga–Ērgļi  (P4) līdz krustojumam ar autoceļu Ulbroka–Ogre (P5) pārbūvi kopumā gandrīz sešu kilometru garumā. Šis posms ir ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī, norāda LVC. Projekta laikā plānots arī pārbūvēt pieturvietas un caurtekas, kā arī dzīvnieku tuneli pie Kākciema. Darbus veiks CBF SIA “Binders” par līgumsummu 7 199 240 eiro (ar PVN). Būvuzraudzību nodrošinās SIA “Būvju profesionālā uzraudzība”.

Atsevišķiem grants ceļiem Rīgas reģionā veiks grants seguma divkārtu virsmas apstrādi kopumā gandrīz 20 km garumā, un tie iegūs melno segumu. Viens no šiem autoceļiem ir Ķekava–Plakanciems (V6) no Ķekavas apvedceļa līdz Plakanciemam (4,13.–11,93. km), bet otrs – autoceļš Lēdurga–Inciems (V81) visā garumā. Vienkārtas virsas apstrādi veiks vietējās nozīmes autoceļa Straupe–Lēdurga–Vidriži–Skulte (V128) posmam Lēdurgā.

ES Atveseļošanas fonds

Kā atzīmē VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, kopš pērnā gada ir pieejami līdzekļi no programmas Eiropas Savienības (ES) Attīstības un noturības mehānisms (ANM). Tās ES noteiktais mērķis ir atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. Latvijā šo finansējumu administrē Valsts vides un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un tas tiek novirzīts reģionālo un vietējo ceļu vajadzībām administratīvi teritoriālās reformas (ATR) ietvaros.

Ar šī fonda līdzekļu palīdzību pārbūvēs divu reģionālo autoceļu posmus. Autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) Siguldā no dzelzceļa pārbrauktuves līdz krustojumam ar Cēsu ielu (12,5.–13,96. km). Posma pārbūve paredz arī divu rotācijas apļu izbūvi: vienu izbūvēs tagadējā Oskara Kalpaka, Pils, Jāņa Čakstes un P8 sazarojuma, bet otru – P8 un Cēsu ielas krustojumā, tādējādi tiks arī paaugstināta satiksmes drošība.

Visā posmā gar vienu ceļa malu izbūvēs arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, sakārtos ūdens atvadi, veiks apzaļumošanu un citus darbus. Projektā piedalīsies arī Siguldas novada pašvaldība, kura sakārtos savā pārziņā esošās komunikācijas un ūdens kolektoru sistēmu. Būvdarbu laikā satiksme būs organizēta pa vienu joslu ar luksoforiem.

Pārbūvēs arī reģionālo autoceļu Mežvidi–Baldone (P91) Baldonē, kas ir Rīgas ielas posms no Iecavas ielas līdz Parka ielai. Te paredzēts pārbūvēt ceļa segas konstrukciju ar segas kalpošanas laiku 20 gadu. Sakārtos nobrauktuves, pārbūvēs tās ietves, kas neatbilst normatīvu prasībām, sakārtos ūdens atvades sistēmu un veiks citus darbus. Savukārt Rīgas un Lauku ielas krustojumu pārbūvēs par rotācijas apli, lai samazinātu satiksmes konfliktu situācijas iespējas krustojumā ar Lauku ielu un nodrošinātu pasažieru drošu nokļūšanu autobusu pieturā no pretējās ceļa puses. Šobrīd abi minētie ceļu posmi ir sliktā tehniskajā stāvoklī, norāda LVC.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.