Menu
 

Par 36% palielinājies pārbaužu skaits reģionālajā sabiedriskajā transportā

  • Autors:  Apriņķis.lv
  • Komentāri
Par 36% palielinājies pārbaužu skaits reģionālajā sabiedriskajā transportā Foto - publicitātes

Autotransporta direkcija aizvadītajā gadā pievērsusi pastiprinātu uzmanību pasažieru pārvadātāju darbam. 2018. gadā tika veiktas 1844 pārbaudes reģionālo maršrutu autobusos, kas ir par 36% vairāk nekā 2017. gadā, un, salīdzinot ar 2015. gadu, pieaugums ir 175%.

Rezultāti liecina, ka palielinoties pārbaužu apjomam, samazinās pārkāpumu skaits un aug pakalpojumu kvalitāte, liecina Autotransporta direkcijas dati.

Reģionālās nozīmes maršrutu tīkls veido 79,5 miljonus kilometru, un to apkalpo 26 uzņēmumi, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem. 2018. gadā Autotransporta direkcija veica pārbaudes visos pārvadātāju apkalpotajos maršrutos – tās bija gan plānotās, gan arī, balstoties uz pasažieru sniegto informāciju un sūdzībām, veiktas iepriekš neplānojot.

No visām 1844 veiktajām pārbaudēm pārkāpumi tika konstatēti 130 gadījumos jeb 7%. Visbiežākie pārkāpumi saistīti ar neatbilstošas biļetes izsniegšanu vai brauciena biļetes neizsniegšanu vispār, kā arī tika konstatēts, ka atsevišķi pārvadātāji nav uzstādījuši kustības sarakstus pieturvietās vai nevar uzrādīt dokumentus, kuriem brauciena laikā jāatrodas autobusā.

Pārbaužu veikšana ir viens no veidiem, kā Autotransporta direkcija uzrauga sabiedriskā transporta pakalpojumu izpildi. Lai arī braukšanas biļešu tirdzniecības un cita veida pārkāpumi tiek konstatēti regulāri, Autotransporta direkcija novēro sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos un pārvadātāju atbildīgu rīcību, kas mazina pārkāpumu iespējamību turpmāk. Piemēram, videonovērošanas kameru uzstādīšana autobusos, bezskaidras naudas norēķinu sistēmu ieviešana.

Balstoties uz pagājušajā gadā veikto pārvadātāju pārbaužu rezultātiem un ņemot vērā katra pārvadātāja apkalpotā maršrutu tīkla apjomu, pasažieru iesūtītās sūdzības un uzslavas, Autotransporta direkcija ir noteikusi 10 atbildīgākos pasažieru pārvadātāju uzņēmumus. 2018. gadā atbildīgākie pasažieru pārvadātāji ir SIA “Balvu autotransports”, AS “CATA”, SIA “Dobeles autobusu parks”, SIA “Gulbenes autobuss”, SIA “Jelgavas autobusu parks”, SIA “Jēkabpils autobusu parks”, AS “Nordeka”, AS “Rēzeknes autobusu parks”, Pašvaldības SIA “Ventspils reiss” un SIA “VTU Valmiera”.

Autotransporta direkcija aicina arī iedzīvotājus būt atbildīgiem pasažieriem un, izmantojot sabiedriskā transporta pakalpojumus, vienmēr paņemt biļeti par savu braucienu, kā arī saglabāt to līdz brauciena beigām. Sabiedriskā transporta maršrutu un reisu lietderību un nepieciešamību nosaka pasažieru plūsma, savukārt statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.