Menu
 

Foto: Vidzemes šosejas Sēnītes posmā remontdarbi; aprīļa vidū slēgs brauktuvi Siguldas virzienā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Latvijas Valsts ceļi Foto - Latvijas Valsts ceļi

Uz Vidzemes šosejas (A2)  posmā no Garkalnes līdz Sēnītes ceļu mezglam ir sākušies būvdarbi. Tie turpināsies divas būvdarbu sezonas, un tiks pabeigti 2020.gadā. Būvdarbus veic piegādātāju apvienība “Binders un ACB”, to līgumcena ir 46,5 miljoni eiro (ar PVN).

Darbi tiek finansēti no valsts budžeta un no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem. Šajā plānošanas periodā šis ir pēdējās valsts autoceļu posms, kura pārbūve tiks līdzfinansēta no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, norāda VAS “Latvijas Valsts ceļi”.

 Būvdarbu posms ir 14 km garš, taču, ņemot vērā to, ka katrā braukšanas virzienā ir divas joslas, seguma pastiprināšana tiks veikta kopumā vairāk nekā 30 kilometros ceļa. Projekta ietvaros tiks atjaunoti arī septiņi ceļa pārvadi un divi tuneļi Sēnītes mezglā, kā arī divi pārvadi pie Vangažiem un divas caurtekas. 1,65 km garumā ceļa sega tiks pārbūvēta arī uz autoceļa Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (Valka) (A3), tiltam pār Gauju atjaunos segumu.

Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega tiks pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums tiks safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, kam pa virsu trijās kārtās ieklās jaunu asfalta segumu.

Projekta realizācijas gaitā tiks ieklātas 179 877 tonnas asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 008 m3 apjomā, iestrādātas šķembas 235 113 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 10 624 metru garumā, izbūvētas caurtekas 1232 metru garumā, atjaunotas sešas sabiedriskā transporta pieturvietas, veikta apzaļumošana 431 653 m2 apjomā, kā arī demontētas bijušā piegādes dzelzceļa sliedes pirms pārvada uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu.

Būvdarbu laikā autovadītājiem jārēķinās ar izmaiņām satiksmes organizācijā. Plānots, ka aprīļa vidū tiks slēgta brauktuve remontdarbu posmā virzienā no Rīgas uz Siguldu. Satiksme šajā posmā tiks novirzīta uz blakus brauktuvi, kur tā tiks organizēta abos virzienos, un būs noteikti ātruma ierobežojumi. Satiksmei pilnībā tiks slēgti arī visi posmā ietilpstošie ceļu pārvadi.  Sēnītes mezglā satiksme tiks nodrošināta pa apakšējo apļveida krustojumu zem pārvada.

Ar plānoto būvdarbu gaitu pirmdien medijus, pašvaldību pārstāvjus un satiksmes ministru Tāli Linkaiti iepazīstināja LVC speciālisti un būvnieku pārstāvji. LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange preses brīfingā pavēstīja, ka darbi ir uzsākti savlaicīgi, tiklīdz to ļāva laika apstākļi, līdz ar to būvnieki varēs iekļauties termiņos un pirms ziemas perioda posmā plānots ieklāt jau pirmo asfalta kārtu.

Runājot par atlikušajiem 6,7 kilometriem šosejas no Sēnītes līdz Siguldai, kuri neiekļaujas šī gada pārbūves projektā, Lange norādīja, ka tehnisko projektu šī posma pārbūvei plānots izstrādāt līdz 2021. gadam. Ņemot vērā to, ka patlaban nav informācijas par to, kādiem projektiem nākamajā plānošanas periodā varētu būt pieejams Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums, un vai tas vispār būs pieejams valsts ceļu pārbūvei, patlaban tiek plānots, ka līdz Siguldai atlikušie 6,7 kilometri tiks remontēti par valsts budžeta līdzekļiem.  

Būvnieki plāno organizēt darbus tā, lai pirms ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma abas brauktuves būtu izbūvētas vismaz līdz apakšējām asfaltbetona kārtām. Arī būvdarbiem uz pārvadiem būs jābūt izpildītiem tādā apjomā, lai ziemā pa tiem varētu atjaunot satiksmi. Līguma termiņš paredz būvdarbu izpildi 400 dienu laikā no to uzsākšanas, līdz ar to būvdarbi pilnībā tiks pabeigti 2020. gada rudenī.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.