Menu
 

Brauciet lēnām pa šoseju, draugi... (1.daļa) Apriņķis.lv

  • Autors:  Līga Lerha
Foto - Latvijas Valsts ceļi Foto - Latvijas Valsts ceļi

Caur to ar’ esam slaveni,
Ka gludi mūsu lielceļi,
Un kur vēl tilti varenie,
Tie glītākie un stiprākie

Kas zina, vai šīs dziesmas vārdi no latviešu teātra tēva Ādolfa Alunāna lugas “Džons Neilands” ir patiess 19. gadsimta beigu un 20. gadsimta sākuma ceļu stāvokļa atspoguļojums vai koķetērija, taču uz pašreizējiem Latvijas ceļiem to attiecināt noteikti nevar. Nu, izņemot tos posmus, kuri savesti kārtībā pēdējos gados un kur segumu sākts atjaunot šogad un būs gluda un patīkama braukšana. Infrastruktūra ir bēdīgā stāvokli – ceļi ir nolietoti un brūk kopā, tilti apdraudējuma gadījumā var tik slēgti, bet finansējuma remontdarbiem katastrofāli pietrūkst.

Tāpēc ir liels prieks par katru, kaut nelielu, ceļa posmu, kas tiek remontēts vai atjaunots. Un tāpēc, mīļie autovadītāji, būsim pacietīgi un saprotoši. Dodoties ceļā pa “karstajiem” ceļiem, rēķināsimies ar lielāku laika patēriņu un atcerēsimies, ka ierobežojumi ceļu būvdarbu vietās ir mūsu visu labad.

Šogad autoceļu remonts Latvijā plānots 90 dažādos posmos, kopumā 800 kilometru garumā. Objektu skaita ziņā tas ir mazāk nekā pērn, taču daži no darbiem ir visai vērienīgi. Palūkosim, kas tad paredzēts Pierīgas reģionā, īpašu akcentu liekot uz Vidzemes šosejas (A2) “Sēnītes” ceļa posmu.

Protams, tas ir atspoguļots visos iespējamajos plašsaziņas līdzekļos, taču interese tik un tā ir liela. Gan tāpēc, ka tā ir nozīmīga maģistrāle, gan tāpēc, ka remontdarbi notiek interesantā objektā – tur ir dažādas konfigurācijas brauktuves un vairāki pārvadi –, gan tāpēc, ka tas notiek pie daudziem tik labi zināmās, diemžēl likteņa varā pamestās “Sēnītes”.

No valsts budžeta finansētie ceļu remontdarbi Rīgas reģionā

Viens no visvairāk gaidītajiem un lielākajiem projektiem šogad būs Jūrmalas šosejas (Ventspils šosejas (A10) sākums) abu brauktuvju pārbūve posmā no gājēju pārvada pie Berberbeķiem līdz Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.–19,25. km).

Šajā gadā noslēgsies Cēres apvedceļa (V1447) un ar to saistīto ceļu izbūve. Šis grants seguma apvedceļš ir izbūvēts vēl 80. gados aiz Cēres esošo grants karjeru izstrādei. Grants augstās kvalitātes dēļ karjeri intensīvi tiek izmantoti līdz pat šai dienai, tā tiek vesta pat uz Brocēniem, tāpēc ceļa konstrukcija vairs netur kravas transporta radīto slodzi. Apvedceļam ir izbūvēti jauni pamati un tiks ieklātas divas kārtas asfalta.

Ir plānots iesākt pārbūves darbus uz autoceļa Inčukalns– Ropaži–Ikšķile (P10) posmā no rotācijas apļa Tīnūžos līdz Ikšķilei (35,59.–40,58. km). Posms iegūs jaunus pamatus un divas kārtas asfalta, tāpat tiks pārbūvēti pazemes komunikāciju šķērsojumi. Esošais gājēju celiņš un apgaismojums līdz Riekstu ielai saglabāsies, un, pateicoties pašvaldības ieguldījumam, tas tiks arī turpināts no Riekstu ielas Tīnūžu virzienā līdz krustojumam ar vietējo autoceļu Kaparāmurs–Dobelnieki (V965).

Lielākie asfalta seguma atjaunošanas darbi paredzēti uz autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) posmā no krustojuma ar autoceļu Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) līdz Allažmuižai 8,53 km garumā. Krustojums ar autoceļu P10 tiks pārbūvēts pilnībā, kā arī tiks iztīrītas vai pārbūvētas caurtekas, bet visā posmā tiks ieklāta izlīdzinoša asfalta kārta ar tai sekojošu virsmas apstrādi.

Tāpat asfalta segumu iecerēts atjaunot uz autoceļa Inciems–Sigulda– Ķegums (P8) posmā no dzelzceļa pārbrauktuves Siguldā līdz Jūdažiem (13,96.–21,40. km). Siguldas robežās paredzēta izlīdzinošā frēzēšana un divas kārtas asfalta, bet ārpus Siguldas līdz Jūdažiem notiks profila labošana ar tam sekojošu virsmas apstrādi.

Vēl virsmas apstrāde tiks veikta uz Ērgļu ceļa (P4) posmā no Taurupes līdz krustojumam ar autoceļu Kliģene– Vecogre (V312) 9,94 km garumā.

Tiks veikti arī vairāku tiltu atjaunošanas darbi. Piemēram, tiks atjaunots tilts pār Bikstupi uz autoceļa Annenieki–Jaunpils (V1457) Jaunpilī (7,51. km), kas ir būvēts 1961. gadā. Arī gājēju tilts uz Vidzemes šosejas (A2) pirms Tallinas pagrieziena (13. km) piedzīvos pirmos atjaunošanas darbus kopš tā uzbūvēšanas 2004. gadā.

Savukārt uz Ērgļu ceļa (P4) 7,6. km šogad izbūvēs jaunu caurteku Piķurgai, kas būvēta 1948. gadā un savu laiku jau ir nokalpojusi.

Savukārt no satiksmes drošības uzlabošanas projektiem jāatzīmē starptautiskās lidostas “Rīga” pievedceļa (P133) pārbūve krustojumā ar Ziemeļu un Dzirnieku ielu Mārupes novadā.

Tiks ierīkotas gājēju pārejas uz Vidzemes šosejas (A2) krustojumā ar Pīlādžu ielu Siguldā un uz Bauskas šosejas (A7) krustojumā ar Ziemeļu ielu Ķekavā.

Uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils– Babīte) Beberbeķos tiks ierīkota autobusa pieturvieta.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.