Menu
 

Kučinskis: Rindā ar piketiem un prasībām pēc lielākām algām ir ne tikai skolotāji

  • Autors:  LETA
Kučinskis: Rindā ar piketiem un prasībām pēc lielākām algām ir ne tikai skolotāji Valsts kanceleja

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) sarunās ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (LIZDA) kārtējo reizi akcentēs, ka algu palielinājuma grafiks tiks īstenots, bet arī LIZDA tiks aicināta uz sapratni, jo ar piketiem un prasībām pēc lielākām algām ir ne tikai skolotāji.

Otrdienas rītā intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" Kučinskis atgādināja: izpildot vai pakļaujoties solījumiem no malas, ka nepieciešams palielināt algas uzreiz, tādējādi iesaldējot vienu vai otro projektu, valdībai neizdosies izveidot sabalansētu budžetu.

"Es aicināšu LIZDA jautājumā par algām izturēties ar sapratni un domāt sabalansēti, jo nevar risināt sarunas tikai tā, ka tiek domāts vien par algu palielināšanu. Mums rindā ar piketiem un prasībām pēc lielākām algām ir ne tikai skolotāji, bet arī sportisti, iekšlietu struktūru pārstāvji un vēl daudzu citu profesiju pārstāvji, jo nauda algu palielinājumam jāmeklē arī citiem," sacīja premjers. Jau ziņots, ka sarunās par pedagogu atalgojumu Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un LIZDA stāvēs vienā pusē, aģentūrai LETA pauda izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V).

Kā aģentūru LETA informēja partiju apvienības "Jaunā vienotība" pārstāvis Sandris Sabajevs, tā aicina Kučinski un finanšu ministri Danu Reiznieci-Ozolu (ZZS) ņemt vērā pedagogu prasību par atalgojuma minimālās likmes palielināšanu. Šis jautājums tiks pieteikts apspriešanai koalīcijas padomes sēdē nākamnedēļ. Šadurskis aģentūrai LETA skaidroja, ka IZM šādu pozīciju atzīst par pareizu, uzsverot, ka "ir tikai loģiski atbilstošo ekonomikas pieauguma daļu novirzīt svarīgākajām prioritātēm".

Ministrs sacīja, ka jautājums par pedagogu darba samaksas grafika pildīšanu jau šajā gadā "Vienotībā" un partiju apvienībā "Jaunā Vienotība" iztirzāts ilgāku laiku, taču pozīcijas paziņošana tikai pašlaik saistīta ar "smagnējākām procedūrām" oficiālu lēmumu pieņemšanai partiju apvienībā.

Šadurskis prognozēja, ka sarunas ar premjeru, Reiznieci-Ozolu un LIZDA būs lietišķas, taču uzsvēra, ka sarunās par grafika pildīšanu IZM un LIZDA būs vienā pusē, jo "tas būtu tikai dīvaini, ja nozares ministrs ieņemtu pretēju pozīciju".

Lai nodrošinātu grafika pildīšanu, šī gada pēdējiem četriem mēnešiem nepieciešami desmit miljoni eiro, 2019. gadam – 34 miljoni eiro, savukārt 2020. gadam – 58 miljoni eiro. Šadurskis uzsvēra, ka pedagogu atalgojuma kāpināšana ir IZM pirmā prioritāte, kas tiek atspoguļota arī ministrijas prioritāro pasākumu sarakstā 2019.–2021. gadam. "Jaunās vienotības" valde nolēmusi vērsties pie Kučinska un Reiznieces-Ozolas ar prasību pildīt pieņemto lēmumu un nodrošināt visu nepieciešamo finansējumu desmit miljonu eiro apjomā skolotāju algu paaugstināšanai 2018. gadā.

Jau vēstīts, ka LIZDA aicinās koalīcijas partijas uz vēl vienu sarunu par Izglītības likumā noteiktā pildīšanu, bet šīm diskusijām nenesot rezultātu, 18. septembrī sola organizēt piketu. Kā žurnālistiem pēc LIZDA padomes sēdes pastāstīja arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga, pirms protesta akcijas arodbiedrība vēl vēlas runāt ar koalīcijas partijām, lai meklētu risinājumus pedagogu darba samaksas grafika pildīšanai, minimālo atalgojumu par likmi paaugstinot līdz 710 eiro.

Ministru kabinets gada sākumā apstiprināja pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku, apņemoties pakāpeniski celt zemāko algas likmi pedagogiem, taču izmaiņu apmēru faktiski piesaistot skolu tīkla sakārtošanas rezultātiem.

IZM iesniegtais pedagogu darba samaksas grafiks paredzēja jau no 2018. gada 1. septembra celt zemāko darba algas likmi no 680 eiro līdz 710 eiro, vienlaikus gan paredzot, ka šogad likmes palielinājums jānodrošina no apstiprinātajiem budžeta līdzekļiem.

Ņemot vērā, ka 2018. gada valsts budžets neparedz papildfinansējumu pedagogu darba samaksas paaugstināšanai, finanšu resursi pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšanai jārod, efektivizējot izglītības procesu un piešķirot papildu finansējumu no pašvaldību budžetiem un valsts budžeta, ievērojot solidaritātes un paritātes principu.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.