Menu
 

ATD: Arvien vairāk pasažieru lieto mutes un deguna aizsegu, Pierīgā ar šī rīkojuma izpildi veicas grūtāk

  • Autors:  LETA
Foto - pexels.com Foto - pexels.com

Reģionālo autobusu maršrutos ar katru dienu arvien vairāk pasažieru sāk ievērot valdības rīkojumu un lieto mutes un deguna aizsegu, pastāstīja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Viņš pauda, ka pārvadātāju sniegtā informācija liecina, ka pirmajā un otrajā dienā bija salīdzinoši daudz tādu pasažieru, kuri nelietoja mutes un deguna aizsegu, braucot reģionālo maršrutu autobusos, bet ar katru dienu situācija nedaudz uzlabojas un arvien vairāk pasažieru sāk ievērot valdības rīkojumu. Atšķirības novērojamas arī dažādos Latvijas reģionos, piemēram, Vidzemē šo prasību ievēro vairāk, bet Pierīgā, kur pasažieru ir krietni vairāk, ar šī rīkojuma izpildi veicas grūtāk.

Autotransporta direkcija ir apzinājusi visus reģionālo maršrutu autobusu pārvadātājus, lai noskaidrotu, kā pasažieri ievēro valdības rīkojumu par mutes un deguna aizsegu lietošanu un kā rīkojas autobusa vadītāji gadījumos, kad pasažieri to neievēro.

Plone skaidroja, ka instrukcija, kā rīkoties, visiem pārvadātājiem ir vienāda, bet jāņem vērā, ka šajā situācijā ir liels cilvēciskais faktors, kas attiecīgi arī ir noteicošais tam, kā rīkojums tiek ievērots. Neskatoties uz to, ka autobusa vadītājam ir tiesības neuzņemt pasažieri, kuram nav deguna un sejas aizsega, daudzos gadījumos šie pasažieri tomēr tiek uzņemti, bet viņiem tiek aizrādīts.

Pārvadātāji ir izvietojuši autobusos informatīvos materiālus par nosacījumu lietot mutes un deguna aizsegu. Vairākos autobusos šī informācija tiek regulāri atskaņota audio paziņojumā, kā arī autobusa vadītāji informē pasažierus mutiski. Tāpat vadītāji aizrāda tiem pasažieriem, kuri vēlas braukt bez šī aizsega. Vairāki pārvadātāji novērojuši, ka arī citi pasažieri aizrāda tiem, kuri ir bez deguna un mutes aizsega. Ir bijuši gadījumi, kad autobusa vadītāji izsniedz pasažierim sejas masku no sava aprīkojuma. Savukārt AS "CATA" piedāvā iegādāties sejas maksas autobusā tiem pasažieriem, kuriem nav šalles, lakata vai kā cita, ko pielikt priekšā mutei un degunam. Saskaņā ar pārvadātāja sniegto informāciju pieprasījums pēc tām ir.

Plone norādīja, ka sūdzības no pasažieriem ir saņēmusi gan Autotransporta direkcija, gan pārvadātāji, bet "noteikti nav tā, ka iedzīvotāji masveidā protestētu, jo lielākā daļa tomēr saprot, ka tas tiek darīts tikai pašu drošībai". Viņa pauda, ka bijuši atsevišķi gadījumi, kad pasažieri protestē un kategoriski atsakās aizklāt muti un degunu, diezgan agresīvā un rupjā veidā paužot savu attieksmi pret noteikumiem, bet šādos gadījumos autobusa vadītāji attiecīgos pasažierus nav ielaiduši autobusā. Atsevišķi pasažieri ir skeptiski pret šiem nosacījumiem, jo daudzos maršrutos pasažieru skaits joprojām ir ļoti mazs, tāpēc apdraudējumu šie iedzīvotāji neizjūt.

Kā zināms, no 12.maija sabiedriskajā transportā pasažieriem jāvalkā sejas un deguna aizsegi, piemēram, sejas maska, respirators, šalle, lakats un tamlīdzīgi.

Vienlaikus pasažieri aicināti izmantot sabiedrisko transportu būtiskos gadījumos, izvēlēties braucienu laikā, kad sabiedriskajā transportā ir mazāk pasažieru, pēc iespējas ievērot divu metru distanci un transportlīdzekļa salonā vispirms ieņemt tās sēdvietas, kas atrodas pamīšus vai vienu sēdvietu izlaižot no jau aizņemtajām sēdvietām.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.