Menu
 

Austrumu slimnīca: Pārņemot Covid-19 pierakstu tālruni, dienas pirmajā pusē saskārāmies ar pieckārtēju zvanu skaita pieaugumu

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Pārņemot Covid-19 testu pierakstu tālruni 8303, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca dienas pirmajā pusē saskārās ar pieckārtīgu ienākošo zvanu skaita pieaugumu, aģentūrai LETA atklāja ārstniecības iestādes klientu apkalpošanas daļas vadītāja Agrita Junkere.

Jau ziņots, ka kopš ceturtdienas tālruņa 8303 zvanu apkalpošanu nodrošina Austrumu slimnīcas klientu apkalpošanas speciālisti.

Minētais zvanu skaita pieaugums tika konstatēts tieši dienas pirmajā pusē, kas, pēc Junkeres paustā, iespējams, saistīts ar to, ka trešdien tika ziņots par līdz šim lielāko Covid-19 gadījumu skaitu - 95 inficētajiem.

Slimnīcas pārstāve skaidroja, ka parasti ikdienā šī līnija saņem aptuveni 3000 zvanu, tomēr dienas pirmajā pusē ienākošo zvanu skaits ik stundu bija aptuveni 1500. Vienlaikus bija jārisina arī atsevišķas tehniskās problēmas, jo sakaru operatoriem bija jāpārslēdzas uz jauno platformu jau plkst.8, tomēr atsevišķi operatori to izdarīja vēlāk.

Līdz ar pārslodzi un tehniskiem traucējumiem bija izaicinoši nodrošināt, ka katrs zvanītājs tiek savienots ar zvanu centru, atklāja Junkere. "Tomēr pēcpusdienā ienākošo zvanu skaits pierima, bet kopumā pa visu dienu saņēmām aptuveni 7000 zvanu," klāstīja slimnīcas pārstāve.

Viņa skaidroja, ka šodien situācija ir normalizējusies - līdz šim saņemts 1600 zvanu. Līdz vakaram, pēc Junkeres prognozēm, saņemto zvanu kopskaits varētu sasniegt 2000. "Šobrīd kontaktu centrs strādā normāli," sacīja slimnīcas pārstāve, piebilstot, ka "mēs atbildam ne vēlāk kā 40 sekundēs un kopumā nosedzam 96% zvanu".

Tomēr kontaktu centrā negrasās atslābt, jo tiek prognozēts, ka pirmdienas rītā atkal būtiski pieaugs ienākošo zvanu skaits. Junkere atzīmēja, ka tā parasti notiek, jo ir zināma tendence zvanīt tieši darbadienu, jo īpaši pirmdienu, rītos, kas savukārt noved pie ievērojama zvanu pieplūduma, kā rezultātā pašiem zvanītājiem potenciāli ir grūtāk sakontaktēties ar zvanu centru.

Līdz ar to iedzīvotāji tiek aicināti iespēju robežās pārplānot un, ja pastāv tāda opcija, zvanīt mazāk aizņemtajos dienas laikos. Junkere skaidroja, ka šajā sakarā centrā palielināja tehnisko kapacitāti, lai visaizņemtākajos brīžos varētu vienlaicīgi apkalpot lielāku zvanītāju plūsmu.

Tāpat slimnīcā drīzumā plāno ieviest iekšējo e-pierakstu sistēmu, ar kuras palīdzību varēs elektroniski pieteikties Covid-19 testa veikšanai, atklāja Junkere.

Kā informē slimnīcā, zvanot uz tālruņa numuru 8303, darba dienās no plkst.8 līdz plkst.18 ir iespēja pierakstīties rindā tikai, lai veiktu Covid-19 izmeklējumus. Līdz ar to slimnīca mudina ņemt vērā, ka medicīniskās konsultācijas, izziņas vai informācija par analīžu rezultātiem pa šo tālruni netiks sniegtas.

Vienlaikus Austrumu slimnīcā atgādina, ka vienotais bezmaksas izziņu tālrunis par Covid-19 jautājumiem ir 8345, un tas sniedz konsultācijas visu diennakti.

Covid-19 informatīvais tālrunis ir 67 387 661. Zvanot uz šo tālruni, Slimību profilakses un kontroles centra speciālisti sniegs atbildes uz jautājumiem un ieteiks, kā rīkoties, lai mazinātu vīrusa izplatības riskus.

Savukārt uzzināt Covid-19 izmeklējumu rezultātus ir iespējams portālā e-veselība, "Datamed.lv" vai, zvanot uz Nacionālā Veselības dienesta informatīvo tālruni 8000 1234, kas no pirmdienas līdz ceturtdienai ir pieejams no plkst.8.30 līdz 17, bet piektdienās no plkst.8.30 līdz 15.

Tāpat kā līdz šim, ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir iespēja veikt bezmaksas Covid-19 testu, zvanot uz tālruņa numuru 8303 un pierakstoties.

Slimnīcā informē, ka sakarā ar būtiski paaugstinātu interesi un pieprasījumu pierakstīties uz Covid-19 izmeklējumiem, pārņemot tālruni 8303, periodiski iespējami tehniski traucējumi, kas var būt saistīti arī ar līniju pārslodzi.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.