Menu
 

Viedoklis. Jo dziesma jau nav par krekliem... Apriņķis.lv

  • Autors:  Una Griškeviča
Foto - blackstarwear.ru Foto - blackstarwear.ru

Pagājušās nedēļas nogalē sociālajos tīklos “Facebook” un “Twitter” īstu vētru sacēla fotogrāfijas, kurās bija iemūžināts apģērba piedāvājums kādā no tirdzniecības centra “Alfa” jaunajiem veikaliem – militāra piegriezuma vestes ar uzrakstu “Krievijas armija”, krekliņi ar kaimiņvalsts prezidenta noģīmi utt., bet īpašu sašutumu izpelnījās fotogrāfija ar cenu zīmi, kas par to, cik konkrētā prece maksā, vispirms vēstīja krieviski un tikai tad latviski, tādējādi pārkāpjot Valsts valodas likumu.

Savukārt, atgriežoties pie minētā apģērba piedāvājuma, vairāki preses izdevumi aši vien noskaidroja, ka veikals ir Krievijas repera un uzņēmēja Timati jeb īstajā vārdā Timura Ildaroviča Junusova lolojums. Mākslinieks esot slavens ar glaimojošu izturēšanos pret Putinu – viņš bijis viesis Putina ballītēs, izpildījis Kremli slavinošas dziesmas.

“Mēs oficiāli sadarbojamies ar Krievijas armiju. Domāju, ka tas būs vairāk nekā populāri! Mums ir jaunāko tehnoloģiju materiāli, ūdensizturīgi. Ja parasti kolekcijā ir aptuveni 12 000 vienību, šajā ir divreiz vairāk!” šovasar paudis Timati, prezentējot savu jaunāko apģērba līniju, kas radīta ciešā sadarbībā ar Krievijas armiju un Aizsardzības ministriju un kuras prezentācijā piedalījies kaimiņvalsts aizsardzības ministrs Šoigu.

Patiesībā mani pat nepārsteidza, ka “Alfa” sociālajos tīklos, konkrēti “Twitter”, neatbildēja uz cilvēku komentāriem un jautājumiem, tādējādi demonstrējot ļoti sliktu komunikācijas paraugu. Taču krietni lielāku neizpratni izsauca tirdzniecības centra vadītājas Lienes Apines pirms mēneša (augusta sākumā) medijiem teiktais: “Mēs esam ļoti priecīgi, ka veikals “Black Star Wear” Latvijā izvēlējies tieši mūsu tirdzniecības centru. Esam pārliecināti, ka zīmols mūsu paplašinātajam un atjaunotajam tirdzniecības centram “Alfa” piesaistīs papildu interesi ne tikai no krievu tautības klientu puses, bet būs interesants un saistošs arī latviešu tautības auditorijai.”

Protams, ir ļoti iespējams, ka veikala vadītāja lielās aizņemtības dēļ neseko līdzi pasaulē un politiskajā arēnā notiekošajam, taču ir jābūt aklam un kurlam, lai neredzētu, ar ko nodarbojas kaimiņvalsts un kādi ir tās mērķi un nodomi.

Tādēļ patiešām priecē Valsts drošības dienesta visnotaļ operatīvā reakcija – kā pirmdien vēstīja ziņu aģentūra LETA, Valsts drošības dienests veiks šā gadījuma izvērtēšanu un jau norādījis, ka “apģērbu kolekcijas ar Kremļa tematiku tirgošanā saskatāmi Krievijas centieni propagandēt tās ģeopolitisko kursu un iespēja palielināt savu ietekmi citās valstīs”.

Tāpat dienests vērsis uzmanību, ka “veikala sortimentā esošais apģērbs, kas rada iespaidu par tā valkātāja piederību Krievijas bruņotajiem spēkiem, ņemot vērā Krievijas īstenoto agresīvo ārpolitiku, var radīt dažādus pārpratumus”.

Uz notikušo reaģējis arī tirdzniecības parka pārvaldītājs, lūdzot no veikala sortimenta izņemt konkrēto kolekciju.

Ak jā, zināšanai – Lietuvā šī konkrētā franšīze nav ielaista, gluži tāpat kā pats reperis, kurš ir ierakstīts Lietuvas “melnajā sarakstā”. Arī nesen atvērtais tirdzniecības centrs “Akropole”, kurā šī franšīze centās iekļūt, viņus pat nedomāja ņemt pretī (tiesa, “Akropole” pieder lietuviešiem). Jauki uzzināt, ka reizēm principi ir svarīgāki par peļņu un ka kādam vēl saglabājusies sirdsapziņa.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.