Menu
 

Viedolis. Pandēmija iepirkšanās paradumus izmainīs uz visiem laikiem Apriņķis.lv

  • Autors:  Eduards Timofejevs, bankas “Citadele” Digitālo risinājumu daļas vadītājs
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

E-komercijas attīstība nes jaunus izaicinājumus komercplatību īpašniekiem un izīrētājiem, jo liela daļa patērētāju pēc pandēmijas tradicionālajos veikalos vairs arī neatgriezīsies, tā vietā izvēloties iepirkšanos internetā. Savukārt e-veikaliem konkurence pieaugs un arvien svarīgāk būs, cik ātru un ērtu iepirkšanos katrs varēs nodrošināt.

Vēl gada pirmajos divos mēnešos pārtikas tirgotājus nevarēja atrast starp Top 20 pārdevējiem e-vidē, savukārt martā tie ne tikai bija jau iekļuvuši topā, bet kāpa arvien augstāk, liecina bankas “Citadele” dati par populārākajiem pārdevējiem internetā. Būtiski arī audzis darījumu skaits pirkumiem internetā, izmantojot dažādas pārskaitījumu sistēmas. Ja pirms pandēmijas pārtiku internetā pasūtīja aizņemtākie, tad šobrīd arvien lielāka sabiedrības daļa drošības pēc ir atraduši sev ērtāko risinājumu, kā pasūtīt ikdienas preces, neizejot no mājas.

Ar pārliecību var apgalvot, ka liela daļa sabiedrības arī turpmāk izvēlēsies doties uz veikalu retāk, to aizstājot ar iepirkšanos e-vidē. Nozares, kurās e-komercija bija attīstīta pirms pandēmijas šobrīd attīstās paātrinātos ātrumos, savukārt pat nozares, kurās neesam pieraduši saņemt pakalpojumus attālināti, piemēram, medicīna arī virzās uz e-vidi un pilnīgi iespējams, ka daļa speciālistu sniegto konsultāciju arī turpmāk saglabāsies online vidē.

Var teikt, ka ārkārtas situācija e-komerciju attīstījusi straujākos tempos nekā to līdz šim darījuši pat inovatīvākie uzņēmumi. Tagad ārkārtas situācijas laikā noteikto ierobežojumu dēļ e-veikals ar ērtu un ātru iespēju norēķināties nav uzņēmuma progresivitātes rādītājs, bet gan izdzīvošanas jautājums. Redzam, ka tirgotāji turpina pārorientēties uz e-vidi un ļoti liela daļa piedāvā savas preces un pakalpojumus internetveikalos, kas pēc krīzes beigām radīs būtisku pieaugumu apjomos.

Viens risinājums nederēs visiem

Kādas apmaksas iespējas ir iecienījuši pircēji un kā uzņēmējam atrast sev piemērotāko? Iespēju ir gana daudz. Lielākā daļa jeb 60%, iedzīvotāju veicot pirkumus internetā, apmaksu veic internetbankā, liecina bankas “Citadele” sadarbībā ar “Norstat” veiktā iedzīvotāju aptauja. Internetbankas integrēšanas savā e-veikalā ir labs risinājums lielajiem tirgotājiem, bet noteikti nav nepieciešams visiem, un jāatceras, ka tas savā ziņā ierobežo pircēju – varbūt pārdevējs nepiedāvā viņa internetbanku.

Otrs pircēju visbiežāk izmantotais norēķinu veids, iepērkoties “online”, ir maksāšana ar karti. Šādu iespēju var nodrošināt lielākā daļa uzņēmēju, un maksājumu karte ir pieejama jebkuram pircējam, bet reti kuram visu laiku pie rokas ir bankas karte, kas bieži ir iemesls, kāpēc šāds pirkums netiek pabeigts.

Tikai piektā daļa pabeidz pirkumu

Tomēr vairs var nepietikt ar to, ka ir nodrošināts maksājums internetā, lai pircēji patiešām nopirktu noskatīto preci. Pircējiem svarīgi, cik klikšķu jeb darbību nepieciešams veikt, lai noformētu pirkumu – pēc iespējas mazāk! “Citadele” un “Norstat” veiktā aptaujā 82% iedzīvotāju atzinuši, ka pirkšanas procesu pārtrauc, neiegādājoties iecerēto, jo ir jāievada pārāk daudz dati. Reģistrēšanās un personīgās informācijas ievadīšana, maksājumu kartes datu un piegādes informācijas norādīšana var aizņemt gana daudz laika, ja tas jāatkārto katrā iepirkšanās reizē.

Mēs “Citadelē” pēdējos gadus esam veltījuši, lai izstrādātu labākos e-komercijas risinājumus un atrisinātu e-komercijas problēmjautājumus. Pēc rūpīga darba un apjomīgas testēšanas varam piedāvāt uzņēmējiem veselu komplektu ar digitālajiem risinājumiem, ieskaitot tikko plašākai sabiedrībai iepazīstināto digitālo risinājumu un lietotni “Klix”, kas nodrošina divu klikšķu apmaksas iespēju visos interneta veikalos, kas ir integrējuši “Klix” risinājumu.

Tomēr vēlreiz jāatgādina, ka viens risinājums nederēs visiem uzņēmējiem, tāpēc pirms izvēlēties integrēt savā interneta veikalā kādu no maksājumu nodrošināšanas veidiem, labāk apspriesties ar kādu no speciālistiem, lai risinājums atbilstu veikala lielumam, maksājumu skaitam un klientu vajadzībām.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.