Menu
 

Eksperts: Lai veicinātu iedzīvotāju pārsēšanos vilcienā, Rīgā un Pierīgā vajadzīgs labiekārtot dzelzceļa staciju apkārtnes Apriņķis.lv

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Rīgā un Pierīgā nepieciešams labiekārtot dzelzceļa staciju apkārtnes un veidot tās kā labus saslēguma punktus, šodien Rīgas domes Satiksmes departamenta rīkotajā ekspertu diskusijā par bezizmešu mobilitātes attīstības iespējām Rīgā teica pilsētplānošanas uzņēmuma SIA "Grupa93" vadītājs Neils Balgalis.

Diskusijā eksperti norādīja, ka svarīgākais mikromobilitātes attīstīšanā Rīgā ir atrast kopsaucēju un balansu starp dažādiem pārvietošanās veidiem. Tika pausts, ka labākais variants ir sabiedrībai izmantot dažādus pārvietošanās veidus atbilstoši vajadzībām, bet pilsētai ir jāveicina līdzsvars starp dažādām pārvietošanās iespējām, piemēram, automašīnu, velosipēdu, iešanu ar kājām un sabiedrisko transportu.

Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Vitālijs Reinbahs teica, ka ļoti svarīgi ir saprast visu iesaistīto pušu viedokļus un atrast kopsaucēju, lai neveidojas "karš" starp dažādu pārvietošanās līdzekļu izmantotājiem.

Balgalis skaidroja, ka pašreiz pasaule ir tikai mikromobilitātes sākuma stadijā un turpinās pieaugt dažādu pārvietošanās līdzekļu veidi. Viņš uzsvēra, ka svarīgākais ir saprast "kur mēs ejam". Turklāt ir jāizveido sistēma un jāsaprot, kas ir tas, kas Rīgā pietrūkst, un, ko nepieciešams attīstīt.

Viņš arī teica, ka pašreiz Latvijā plāns ir noteikt dzelzceļu, kā satiksmes mugurkaulu, bet ir jānodrošina arī iespēja iedzīvotājiem līdz stacijām vienkārši nokļūt. Piemēram, Rīgā, ieviešot dažādus mikromobilitātes pārvietošanās līdzekļus, iedzīvotājam attālums līdz stacijai, kas ar kājām veicams 15 minūtēs, jāsamazina līdz piecām minūtēm. Tas veicinātu dzelzceļa izmantošanu, norādīja Balgalis, piebilstot, ka būtiski ir attīstīt un labiekārtot arī Rīgas dzelzceļa staciju apkārtne, lai iedzīvotājiem būtu vēlme to izmantot.

Kustības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols norādīja, ka Rīgā mikromobilitātes uzlabošanai nekas nav darīts pēdējos piecus gadus. Viņš uzsvēra, ka risinājumi visiem ir zināmi, tomēr netiek sperti soļi situācijas uzlabošanai. Ozols stāstīja, ka piemēram, pavasarī ir runāts par pagaidu velojoslu ieviešanu, konkrēti plāni ir izstrādāti, bet tie vēl arvien nav ieviesti.

Savukārt Reinbahs teica, ka tieši šādu argumentu dēļ ir vajadzīgs šis "radikālais spēks" (kā "Pilsēta cilvēkiem"), lai radītu idejas un mudinātu tās realizēt.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.