Menu
 

Pētījums: 45% iedzīvotāju uzskata, ka vietējie ražotāji jāatbalsta valstij, sabiedrībai un tirgotājiem

  • Autors:  Liene Dupate-Ugule, SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Foto: pixabay.com. Infografika: "Maxima Latvija" Foto: pixabay.com. Infografika: "Maxima Latvija"

Vērtējot, kurš būtu atbildīgs par atbalstu pašmāju ražotājiem – valsts, sabiedrība, tirgotāji vai visi kopā –, lielākais pārsvars jeb 45% sabiedrības pauduši, ka atbalsts jāsniedz visām iesaistītajām pusēm. Savukārt trešdaļa ir pārliecināta, ka atbalstam jānāk tieši no valsts ar dažādām atbalsta programmām, īpašu nodokļa politiku un citām iniciatīvām. Krietni mazāk respondentu (7,4%) atzinuši, ka ražotāju atbalsta pasākumiem jābalstās uz tirgotāju pleciem, liecina nozares pētījums “Maxima mazumtirdzniecības kompass”.

Pētījuma rezultāti tāpat iezīmē iedzīvotāju pārliecību, ka pašmāju produkcijas iegāde Covid-19 laikā palīdz veicināt Latvijas ekonomikas attīstību. Piemēram, piecu punktu skalā respondenti vidēji 4,26 punktus piešķīra apgalvojumam, ka vietējie ražotāji sniedz ievērojamu pienesumu valsts tautsaimniecībai, tādējādi paužot pārliecību – jo vairāk savos iepirkumu groziņos liksim Latvijas produktus, jo lielāka ir iespēja, ka aiz krīzes mākoņiem parādīsies pirmie stabilitātes stari. Vienlaikus apgalvojumam, ka pašiem iedzīvotājiem būtu jāatbalsta vietējie ražotāji, vairāk iegādājoties Latvijas produktus, piekrīt tikai 6% aptaujāto.

Vērtējot ieguvumus, ko sniedz Latvijā ražotās produkcijas iegāde, respondenti 4,13 punktus piešķīruši apgalvojumam, ka ieguvēja ir valsts, jo tā saņem ieņēmumus nodokļu veidā, savukārt trešā populārākā atbilde (4,12 punkti) bijusi, ka ieguvēji ir sabiedrība kopumā, jo tiek atbalstīts Latvijas uzņēmums, kas ir nodokļu maksātājs un darba devējs.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017.gada un jaunākais apskats ir jau 12. pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" 2020.gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.