Menu
 

Vija Beinerte: "Trīciet, heterocūkas!" jeb Ne viss ir tā, kā mums to mēģina iestāstīt Apriņķis.lv

  • Autors:  Vija Beinerte
Foto – Polina Viljuna Foto – Polina Viljuna

Reizēm, lai ieraudzītu kopainu, ir jāpakāpjas soli atpakaļ. 1989. gada 29. jūnijā ASV Kongresa debatēs parlamenta loceklis Viljams Dannenmeijers, vēloties piesaistīt klātesošo uzmanību geju un lezbiešu tiesību aizstāvju mērķiem, nolasīja izdevumā "Gay Community News" 1987. gada februārī publicēto Maikla Svifta ievadrakstu "Geju revolucionārs". Citēšu dažus tā fragmentus:  

"Mēs pārvērtīsim jūsu dēlus, jūsu vārgās vīrišķības, seklo sapņu un vulgāro melu simbolus, par pederastiem. Mēs viņus pavedīsim jūsu skolās un kopmītnēs, sporta zālēs, ģērbtuvēs, sporta laukumos, jūsu semināros, jauniešu grupās, kinoteātru tualetēs un armijas kazarmās, jūsu vīriešu klubos un kongresu namos, visur, kur vīrieši ir kopā ar citiem vīriešiem. Jūsu dēli kļūs par mūsu rokaspuišiem un darīs, ko mēs liksim. Viņi tiks pārradīti pēc mūsu līdzības. Viņi sāks iekārot un dievināt mūs."

"Sievietes, jūs brēcat pēc brīvības. Jūs sakāt, ka vīrieši jūs vairs neapmierinot, ka tie darot jūs nelaimīgas. Mēs, vīrišķo seju un ķermeņu eksperti, atņemsim jums jūsu vīriešus. Mēs viņus izklaidēsim; mēs viņus pamācīsim; mēs apskausim viņus, kad viņi raudās. Sievietes, jūs sakāt, ka vēlaties dzīvot cita ar citu, nevis ar vīriešiem. Tad arī esiet cita ar citu!"

"Visi homoseksuālisma aizliegumi tiks atcelti. To vietā tiks pieņemti tiesību akti, kas veicina mīlestību starp vīriešiem. Mēs triumfēsim tikai tad, kad parādīsim savu seju netiklajam heteroseksuālajam ienaidniekam."

"Ģimene – melu, nodevības, viduvējības, liekulības un vardarbības pereklis – tiks likvidēta. Ģimene, kas nomāc iztēli un ierobežo brīvo gribu, ir jāizskauž. Ģenētikas laboratorijās tiks ieņemti un izaudzināti nevainojami zēni. Viņi augs komunālā vidē, homoseksuālu zinātnieku uzraudzībā un vadībā."

"Visas baznīcas, kas mūs nosoda, tiks likvidētas. Mūsu vienīgie dievi ir jauni, izskatīgi vīrieši. Mēs pārstāvam skaistuma, morāles un ētikas kultu. Viss neglītais, vulgārais un banālais tiks iznīcināts."

"Mēs pārrakstīsim vēsturi – vēsturi, kas piepildīta un samaitāta ar jūsu heteroseksuālajiem meliem un sagrozījumiem. Lielos līderus un domātājus, kas veidojuši pasauli, mēs attēlosim kā homoseksuālus."

"Mēs uzvarēsim, jo mūsos ir nežēlīgs, apspiests rūgtums, tāpēc ka jau sen esam bijuši spiesti tēlot šķietami mazākas lomas jūsu muļķīgajās heteroseksuālajās izrādēs. Arī mēs spējam atklāt uguni un nostāties uz pēdējās revolūcijas barikādēm. Trīciet, heterocūkas, kad mēs parādīsimies jūsu priekšā bez maskām!"

Vai Dannenmeijeram izdevās pārliecināt klātesošos par to, cik nepārprotama ir tekstā paustā apņemšanās piesaistīt homoseksuālismam bērnus un jauniešus? Nē. Vairums kongresmeņu tikai paraustīja plecus. Taču nolasītais ievadraksts tika pievienots Kongresa debašu dokumentiem, kur atrodams arī patlaban.

Protams, "Gay Community News" (1973–1999) bija radikāli kreiss LGBT izdevums, kas neatspoguļoja visu ASV geju un lezbiešu uzskatus. Tomēr tas aptvēra gana plašu auditoriju. Maikla Svifta revolucionārais manifests joprojām ir publiski pieejams digitālā versijā ar piebildi: "Šī eseja ir hiperbola, ārprāts, traģiska, nežēlīga fantāzija, dusmu izvirdums par to, kā apspiestais izmisīgi sapņo kļūt par apspiedēju."

Nezinu, vai tagad Svifts jūtas īstenojis savu "nežēlīgo fantāziju" un "apspiestā sapni", bet vienu gan varu teikt droši: apgalvojums, ka "ģimene ir melu, nodevības un vardarbības pereklis", ir izplatījies kā ļauna nezāle un nu jau labu laiku tiek mērķtiecīgi kultivēts arī Latvijā. Kurpretim viendzimuma partneru attiecības tiek attēlotas kā harmoniskas un piemērotas bērnu audzināšanai.   

Tas, ka ne divi vīrieši, ne divas sievietes savā starpā nespēj dabiskā veidā laist pasaulē bērnu, parasti netiek apspriests. Turklāt par tieksmi uz sava dzimuma pārstāvjiem tiek runāts tikai kā par ģenētiski ieprogrammētu (nav gan dzirdēts, ka ar šo argumentu kāds mēģinātu aizbildināt, piemēram, pedofilus), noklusējot gan to, ka tai var būt arī citi cēloņi, gan to, ka tā ir dziedināma.

2007.gadā LTV programma "Vertikāle" bija veltīta pieredzei, kas liecina, ka cilvēkam, kas kopš pusaudža gadiem bijis iesaistīts homoseksuālās attiecībās, ir iespējams atbrīvoties no šās tieksmes, nodibināt ģimeni un kļūt par laimīgu vīru un tēvu.

Diemžēl pašreizējā Nacionālās televīzijas vadība līdzīgus stāstus nepopularizē, dodot priekšroku sabiedrības "gatavināšanai" un nenobriedušu prātu mulsināšanai. Un tas viss – it kā labu nodomu aizsegā.

Taču šķietami labie nodomi tik nevainīgi nemaz nav. Svifta manifests atklāj, kāda šī cīņa izskatās no pašu cīnītāju (protams, droši vien ne visu) viedokļa.

Patlaban LGBTQ aktīvisti Latvijas publiskajā telpā izplatīta anketas ar pamudinājumu nepilngadīgiem bērniem un jauniešiem piedalīties starptautiskā izpētes projektā, kura mērķis ir iegūt vairāk informācijas par skolēniem, kas "sevi identificē kā lezbietes, gejus, biseksuāļus, transpersonas vai kvīrus, kā arī tos, kuri vēl nav pārliecināti par savu seksuālo orientāciju vai dzimuma identitāti".   

Projekta pieteikumā teikts, ka tā rīkotāji grib "noskaidrot skolēnu pārdomas un tiešus vai netiešus pieredzes stāstus saistītus ar seksuālo orientāciju un/vai dzimuma identitāti", solot, ka visa iegūtā informācija tiks glabāta īpašā serverī.     

Aptaujai ir pievienota "informētas piekrišanas forma", kurā norādīts, ka tiks uzdoti privātas dabas jautājumi, kas var izraisīt nepatīkamas sajūtas. Taču netiek minēts, ka nepilngadīga persona šādā aptaujā drīkst piedalīties tikai ar vecāku atļauju. Toties tiek prasītas ziņas par ģimeni, lietojot apzīmējumu "vecāks nr.1" un "vecāks nr. 2" vārdu "tēvs" un "māte" vietā.  

Valdībai un politiķiem to vajadzētu ņemt vērā. Viendzimuma pāru attiecības neapdraud sabiedrību tikmēr, kamēr šādas attiecības netiek pasludinātas par normu un propagandētas bērnudārzos un skolās, bērniem domātās grāmatās, filmās un televīzijas seriālos.

P.S. Lai nerastos pārpratumi, gribu vēlreiz uzsvērt, ka par "homofobu" var saukt cilvēku, kas ienīst homoseksuālas personas, bet ne tādu, kas uzstājas pret viendzimuma "laulībām". Ja cilvēkam ir homoseksuāla tieksme, viņš tādēļ nav izstumjams ne no savas ģimenes, ne no sabiedrības. Bet pasludināt šādu tieksmi par pamatu ģimenei, nozīmē izārdīt gan Latvijas Republikas, gan Dieva noteikto satversmi.

Par "transfobu" var saukt cilvēku, kas ienīst transpersonas, bet ne tādu, kas uzstājas pret mazu bērnu mulsināšanu un pavedināšanu uz postīgiem un nelabojamiem lēmumiem.

Diskriminācijas vārds, protams, ir skaļš arguments. Taču ne jau valsts un sabiedrība kādu diskriminē. Ne jau valsts un sabiedrība liek kādam cilvēkam būt vai kļūt homoseksuālam. Tāpēc valsts uzdevums būtu tikai sargāt sabiedrībā pastāvošo ģimenes modeli. Cilvēkus bez muzikālas dzirdes neuzņem valsts korī "Latvija". Un neredzīgiem cilvēkiem neizsniedz autovadītāja apliecību. Diskriminācija? Nē, tie ir tikai nepieciešami ierobežojumi, kas tiek ievēroti sabiedrības kopīga labuma pēc.

Un vēl. Es nudien protu homoseksuālus cilvēkus mīlēt un arī patiesi cienīt, ja viņi šo cieņu ir nopelnījuši ar savu darbu vai rīcību. Es protu arī patiesi just līdzi cilvēkiem, kas tādu vai citādu iemeslu dēļ nevar nodibināt ģimeni. Bet ja šādi cilvēki pūlas izārdīt manas tautas morāliskās satversmes pamatā esošo ģimenes jēdzienu, tad viņi ir manas tautas idejiskie ienaidnieki. Un es par to nevaru klusēt.

29 komentāri

  • MarikaA
    MarikaA Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 09:59 Komentāra saite

    Pēteris L. - pilnīgi piekrītu. Autorei ir pastiprināta, es teiktu pat - slimīga, paštīksmināšanās tieksme gan rakstos, gan pārspīlēti izskaistinātajos pašportretos (tik nožēlojami, ka pie saviem rakstiem jāliek fotostudijā veidotas bildes ar atkailinātu pleciņu... pievilināt ko? Un tad rakstīt par pedofiliju?). Visi raksti kā pravieša un vienīgā sabiedrības pārstāvja, kuram ir dzimtene, kuram pieder ģimenes jēdziens, resp., jebkurš koncepts ir pareizs tā kā to komentē V.B. Šos rakstus lasot, skaidrs ir viens - autori neinteresē, kas tos lasīs un kāda ir to sūtība. Visdrīzāk V.Beinerte psihiatra/psihoterapeita palīdzība jāmeklē.

  • Niks
    Niks Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 11:05 Komentāra saite

    LGBT loģika: Geju manifests, kurā pausts neslēpts naids pret "heterocūkām", ir "izmisuma kliedziens", bet šā manifesta citēšana ir "naida kurināšana".

  • Marianna
    Marianna Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 11:13 Komentāra saite

    Liels paldies Jums,Beinartes kundze!!!

  • Mārtiņš
    Mārtiņš Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 11:27 Komentāra saite

    Paldies autorei par viedokli un talantīgo prasmi idejas, kas virmo gaisā, noformulēt skaidrās un visiem saprotamās domās. Konservatīvais sabiedrības vairākums dzīvo maldīgā miegainībā, ka ierastās un normālās vērtības nav jāaizstāv, jo tās taču ir ierastas un visi to zina. Savukārt deviantu propoganda neklusē un iet masveidīgā uzbrukaumā ar spēcīgu publicistiku un juridisko aizmuguri. Ir vēl vairāk jāraksta šādi raksti, jo tie palīdz arī "parastajam cilvēkam" sakārtot un noformulēt domas pirms neizbēgami saskarsies ar kārtējo minoritāšu izlēcienu.

  • Gunta
    Gunta Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 13:47 Komentāra saite

    Paldies par rakstu.Jā un Āmen. Nav jāienīst grēcinieks, bet jānostājas pret grēku.

  • Andrejs
    Andrejs Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 19:10 Komentāra saite

    Paldies Vija

  • Reinis
    Reinis Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 19:28 Komentāra saite

    Fobija (grieķu: φόβος — ‘bailes’) ir uzmācīga baiļu sajūta no ikdienišķām lietām vai sociālām situācijām. Šādas sajūtas veidojas dažādu psihožu rezultātā. Ļoti bieži šīs fobijas ir iracionālas. Fobijas mēdz iedalīt specifiskajās un sociālajās fobijās.
    Izkopēju no Vikipēdijas. Neesmu sajūsmā par gejiem kā parādību, bet baidīties vai nīst arī netaisos. Bet raksta autoram izpratne par fobiju nav īsti pareiza.

  • Uldis
    Uldis Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 19:48 Komentāra saite

    Paldies, ka neesat vienalīdziga!

  • Viesturs
    Viesturs Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 20:45 Komentāra saite

    Homofobija ir psihologa Džordža Veinberga pagājušā gadsimta 60. gados izdomāts termins, kas veidots no (1) vārda "homoseksuāls", kas pats ir neoklasisko morfēmu sajaukums, un (2) "fobijas" – no grieķu valodas φόβος, phóbos, kas nozīmē "bailes" vai "nepatika". Veinbergs bija pirmais, kas šo terminu izmantoja runā.
    Drukātā veidā vārds "homofobija" pirmo reizi parādījās pornogrāfiskā žurnāla "Screw" 1969. gada 23. maijā, kur tas tika izmantots, lai apzīmētu heteroseksuālu vīriešu bailes no tā, ka citi varētu padomāt, ka viņi ir geji.
    1969. gadā laikrakstā "Time" ar vārdu homofobija pirmo reizi tiek apzīmēta negatīva attieksme pret homoseksuālismu.
    Veinbergs šo terminu izmanto arī savā grāmatā "Sabiedrība un veselīgs homoseksuālis", kas tika publicēta gadu pirms Amerikas Psihiatru asociācijas balsojuma par homoseksuālisma svītrošanu no tās garīgo traucējumu saraksta.
    Veinberga termins ir kļuvis par svarīgu LGBT aktīvistu rīku, lai gan burtiskā nozīmē "homofobija" ir problemātisks termins, jo aptver īpašības, kas neatbilst pieņemtajām fobiju definīcijām.
    Ceru, ka tagad Reinim būs skaidra gan vārda "homofobija" izcelsme, gan tas, ka ne jau autore šo terminu ir izdomājusi un ieviesusi. Bez tam raksts ir nevis par terminu, bet gan par LGBT mērķiem

  • Arvo
    Arvo Ceturtdiena, 13 Maijs 2021 20:53 Komentāra saite

    Paldies, Beinertes kundze gan par drosmi, gan spēju pierādīt ar faktiem šīs ideoloģijas mērķus netakrīgi no tā cik sen tie ir parādījušies. Ja pasaule nebūtu piedzīvojusi 20.gs. padomju ideoloģiju un sistēmu - tās izpausmes, nacisma darbību, tad, iespējams daži varētu uzskatīt un uzskata, ka pārspīlējat. Tomēr, diemžēl, pamazām šīs līdzības gan retorikā, gan rīcībā sāk iezīmēties. Izturību jums, un vēlreiz paldies!

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.