Menu
 

Pasažieru pārvadātāju asociācija: Nav pamata autobusu reisu samazinājumam paralēlajos maršrutos ar vilcienu

  • Autors:  Apriņķis.lv
Pasažieru pārvadātāju asociācija: Nav pamata autobusu reisu samazinājumam paralēlajos maršrutos ar vilcienu Foto - arhīvs

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) uzskata, ka nav “objektīva pamatojuma” autobusu reisu samazinājumam tā saucamajos paralēlajos maršrutos ar vilcienu, lai ar administratīvām metodēm pārsēdinātu pasažierus no autobusa uz vilcienu.

LPPA prezidents Ivo Ošenieks atgādina, ka 5.februārī Ministru kabinetā tika izskatīts un atbalstīts Informatīvais ziņojums “Par turpmāko rīcību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanai”, kas paredz, ka līdz 2021.gadam tiks īstenota vietējo pašvaldību reforma, apvienojot pašvaldības ilgtspējīgākās un ekonomiski spēcīgākās vienībās, kas spēj nodrošināt likumā minēto pašvaldību autonomo funkciju izpildi salīdzināmā kvalitātē un pieejamībā. “Protams, ka reforma nav skatāma tikai vienas ministrijas vai nozares griezumā, tā gala rezultātā ietekmēs jebkuru Latvijas iedzīvotāju. Tā tas ir attiecībā arī uz pasažieru pārvadājumu nozari jeb konkrētāk – sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu,” pauž LPPA vadītājs.

Asociācija uzskata, ka tā ir iespēja izvērtēt un pārskatīt esošo reģionālo maršrutu tīklu, lai jaunā iepirkumā tiktu piedāvāts tāds maršrutu tīkls, kas nodrošinātu pasažieru vajadzībām vēl pieejamākus sabiedriskā transporta pakalpojumus un esošai infrastruktūrai atbilstošu pārvadājumu kvalitāti. Valdības deklarācijā paustais, ka “2019. gadā izsludināsim konkursu uz visu jauno maršrutu tīklu, lai samazinātu dotāciju kopapjomu un iegūtu ar kaimiņvalstīm samērojamu dotāciju uz vienu pārvadāto pasažieri”, LPPA raisa bažas par to, ka pakalpojuma pieejamība iedzīvotājiem tiks mazināta un nozares uzņēmumiem, kā tas jau ir bijis iepriekš, nāksies lūgt valdību, lai samaksā par padarīto darbu.

I.Ošenieks norāda, ka pasažieru pārvadātāji ar autobusiem gadu no gada nodokļos valstij samaksā vairāk nekā 50 miljonus eiro, bet sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai valsts budžetā zaudējumu segšanai tiek paredzēti no 26 līdz 29 miljoni eiro. “Kāpēc šādā situācijā tiek uzskatīts, ka tieši pasažieru pārvadātāji ar autobusiem tērē par daudz budžeta līdzekļus?” vaicā LPAA prezidents. Viņš arī pauž, ka reģionālajos maršrutos, kurus apkalpo ar autobusiem, pakalpojumu sniegšanas kvalitāte kopumā salīdzinot ar 2009.gadu, kad tika uzsākta maršrutu apkalpošana pēc jaunajiem līgumiem, ir būtiski pieaugusi, vienlaicīgi dodot iespēju atjaunot ritošo sastāvu.

“Autobusu reisu skaita samazinājums paralēlajos maršrutos ar vilcienu jau tika īstenots esošo līgumu ietvaros, dažreiz samazinot līdz pat 40% no kopējā apjoma. Ir mēģinājumi esošos ieņēmumus pārdalīt vai nu par labu AS “Pasažieru vilciens” vai, iespējams, kādai ārzemju autobusu kompānijai, kas neapšaubāmi startēs uz komercpārvadājumiem,” teikts LPPA paziņojumā.

“Līdz ar to LPPA neatbalsta šobrīd izskanējušo ideju par to, ka no reģionālā maršrutu tīkla tiktu atdalīti tā saucamie rentablie maršruti, jo tas nozīmē to, ka visas izmaksas pilnībā gulsies uz šiem palikušajiem maršrutiem un līdz ar to būs nepieciešams lielāks finansējums zaudējumu segšanai. Tas var radīt uzņēmumiem arī neefektīvu izlaižu plānošanu atlikušajos maršrutos.”

Iepriekš:

Satiksmes ministrs: Valsts varētu pārtraukt dotēt autobusu maršrutus, kas kursē paralēli dzelzceļam

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.