Menu
 

Aptauja: Latvijā 7% iedzīvotāju neiepērkas internetveikalos

  • Autors:  LETA
Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Latvijā 7% iedzīvotāju nekad nav iepirkušies internetveikalā, aģentūrai LETA pavēstīja "SEB bankas" privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja Elīna Neimane, atsaucoties uz bankas veiktās aptaujas datiem par tiešsaistes iepirkšanās pieredzi un paradumiem.

Tajā pašā laikā viņa norādīja, ka 39% iedzīvotāju pirkumus internetā veic vismaz dažas reizes gadā, 29% – reizi dažos mēnešos, savukārt regulāri internetā iepērkas 10% iedzīvotāju. Visbiežāk iedzīvotāji interneta veikalos iegādājas sadzīves tehniku un elektroniku (53%), savukārt vismazāk – pārtikas preces (7%).

Pēc aptaujas datiem, visvairāk pirkumus tiešsaistē iedzīvotāji veic vietējos internetveikalos, kas vienuviet piedāvā dažāda veida preces no dažādiem ražotājiem un zīmoliem, piemēram, "220.lv", "1a.lv" un līdzīgos (62%), kā arī lielākās tirdzniecības platformās, kas apvieno vairākus tirgotājus, piemēram, "AliExpress", "eBay" un "Amazon" (55%). Retāk iedzīvotāji iepērkas atsevišķā viena zīmola interneta veikalā, kas piedāvā tikai sava zīmola preces (20%).

Pirkumu apmaksai iedzīvotāji visbiežāk izmanto internetbanku (53%), kā arī debetkarti (24%). Retāk tiek izmantotas kredītkartes (11%) un virtuālie maki vai speciālās maksāšanas aplikācijas (10%).

Tāpat aptaujā secināts, ka visbiežāk iedzīvotāji interneta veikalos iegādājas sadzīves tehniku un elektroniku (53%), kā arī datortehniku, mūzikas iekārtas un viedierīces (39%). Diezgan populāri ir pirkumi, kas saistīti ar ceļošanu, piemēram, biļešu un naktsmītņu rezervēšana (36%). Tāpat tiešsaistē bieži tiek iegādātas dāvanas (30%), kosmētikas un parfimērijas preces (24%), kā arī preces bērniem (24%).

Izvēloties vietni, kur veikt pirkumu, vairākums respondentu (71%) paši meklē piemērotāko interneta veikalu, 22% iedzīvotāju ņem vērā draugu vai paziņu atsauksmes un ieteikumus, savukārt 9% reaģē uz kāda veikala atsūtītu īpašo piedāvājumu un atlaidēm.

"Elektronisko pakalpojumu izmantošana, tostarp iepirkšanās tiešsaistē, ar katru gadu kļūst arvien populārāka. Tas apliecina, ka iedzīvotāji uzticas digitālajiem risinājumiem un novērtē mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas iegādāties preces un pakalpojumus attālināti, neizejot no mājām, un saņemt tās sev ērtā laikā un vietā. Būtiskākās priekšrocības, ko cilvēki min par labu preču iegādei internetā, ir labākā cenas un kvalitātes attiecība, plašāks preču klāsts nekā tradicionālajos veikalos, kā arī izdevīgi preču piegādes nosacījumi," sacīja "SEB bankas" valdes loceklis Arnis Škapars.

Aptauju pēc "SEB bankas" pasūtījuma veica pētījumu aģentūra "Norstat" 2019. gada maijā. Tajā piedalījās 1025 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.