Menu
 

"Uz kurieni tek ūdens?" Apkopoti neparastākie bērnu jautājumi skolotājiem Apriņķis.lv

  • Autors:  Ilze Griga, “CreaKids” pirmsskolu vadītāja
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Lai atgādinātu, ka pirmsskolā bērni aktīvi izzina pasauli, apgūstot dažādas prasmes un saņemot atbildes uz jautājumiem par dažādām tēmām, un, ka ikvienā bērnā mīt pētnieka gars, privātā pirmsskola “CreaKids” apkopojusi neparastākos jautājumus, ko ikdienā saņem skolotāji.

Vienlaikus pirmsskola uzsver, ka pedagogi un bērni izzina pasauli kopīgi, veidojot neaizmirstamas atmiņas un pieredzi gan bērniem, gan pašiem pieaugušajiem, tāpēc katrs jautājums, arī šķietami neparasts un smieklīgs, ir iespēja kopīgi meklēt atbildes un uzzināt daudz jauna.

Šī gada sākumā pirmsskolas skolotāji apkopoja jautājumus, kas visbiežāk tiek saņemti no audzēkņiem. To vidū ir arī ļoti radoši un neparasti jautājumi, piemēram, “kas ir kompromiss”, “kāpēc ir jāguļ diendusa” un “vai diendusu var gulēt arī mamma”. Skolotāji norāda, ka bērni ļoti bieži arī jautā, vai tad, kad viņi dodas mājās, pirmsskolas darbinieki un pedagogi paliek pa nakti bērnudārzā. Tā kā pirmsskolu audzēkņus pēc nodarbībām visbiežāk sagaida tētis vai mamma, bērni bieži vien interesējas, vai arī skolotājām vakarā “brauc pakaļ” viņu vecāki. Bērni interesējas, kā rodas burbuļi, kur paliek ēdiens, ja tas neizkrīt no mutes, un kā radušās debesis.

Pirmsskolas vecuma bērnos dabiski ir vēlme izzināt un mācīties, apgūt kaut ko jaunu, tāpēc ir ļoti svarīgi radīt drošu, radošu un atbalstošu vidi, lai šo vēlmi mācīties saglabātu un sekmētu. Kopīgi meklējot atbildes arī uz neparastiem jautājumiem, piemēram, par burbuļu veidošanos, darot to interaktīvi un radoši, bērnam veidojas pozitīvas asociācijas par mācību procesu, kas nākotnē tikai vairo motivāciju mācīties.

Nereti aizmirstam, ka pirmsskola nav vieta, kurā bērnus tikai pieskata. Tā primāri ir izglītības vieta, turklāt tieši šeit bērns iegūst pirmo izglītības pieredzi. Lai šī pieredze būtu pēc iespējas pozitīvāka, bērna interesēm ir jābūt pirmajā vietā. Bērniem dabiski ir milzīga interese par apkārtējo pasauli, un mēs, pieaugušie, varam veicināt zinātkāri, kopīgi meklējot atbildes. Vērojot, iesaistoties, mēģinot un atkārtojot piedzīvotās emocijas un pieredze stiprina savstarpējo uzticību.

Pirmā mācīšanās pieredze notiek caur dažādām spēlēm un rotaļām – nodrošinot vidi, kurā ar rotaļīgu mācīšanos, praktisku darbošanos un savstarpēju sadarbību ikvienam bērnam tiek radīta iespēja augt un attīstīties. Pirmsskolas mācību procesa pamatā jābūt rotaļām, mijiedarbībai un jaunu prasmju apguvei, vienlaikus ņemot vērā ikviena bērna individualitāti.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.