Menu
 

"Nogaršo Latviju Pierīgā" atklāj zaļumu daudzveidību

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) organizētajā “Novada garšas” pasākumā “Nogaršo Latviju Pierīgā” Siguldas pilsētas svētku apmeklētājiem bija iespēja iepazīt Pierīgas atraktīvos un darbīgos mazos ražotājus.

“Novada garšas” galvenais uzsvars Siguldā bija zaļumi – kā dažnedažādi augi, tā dārzeņi, augļi un ogas. Pasākuma apmeklētāji atzina – pārsteidzis tas, cik daudzveidīgu produkciju šajā kategorijā piedāvā mazie ražotāji tepat Rīgas pievārtē, norāda LLKC. Ne viens vien pircējs paņēma ražotāju kontaktus, lai arī ikdienā varētu mieloties ar viņu radītajiem gardumiem.

Pierīgā notika arī “Jauno pavāru skola”, kurā Siguldas basketbola komandas jaunieši gatavoja veselīgu zivju burgeru ar dažādiem zaļumiem. Īstu jautrību sacēla Siguldas vidusskolas sporta klases skolēni, kuri pavisam godīgi atzina, ka zaļumi nav tie iecienītākie ikdienā, bet “Mazo pavāru skolā” gūtās idejas viņi nu izmantošot arī mājās.

Konkursā “Mīlētākās pilsētas pusdienas ģimenei” noskaidrojās, ka tik smalku restorānu kā “Fazenda”, “Kungu rija” un “Ferma” šefpavāri var nodemonstrēt viegli mājās pagatavojamu ēdienu, izmaksās iekļaujoties līdz 3 eiro uz vienu porciju. Par labāko šajā konkursā stingrā žūrija atzina restorāna “Ferma” šefpavāru Māri Astiču.

Neiztrūkstošs ir konkurss “Tautas garša”, kurā apmeklētāji balso par sev tīkamāko produktu – četri pasākumā izceltā produkta saimnieki un pa vienam saimniekam no citām kategorijām, kuri saņēmuši visvairāk balsu, bez maksas varēs piedalīties “Novada garšas”  noslēguma pasākumā septembra beigās Rīgā, Hanzas peronā.

Konkursa “Tautas garša” uzvarētāji pa kategorijām: augu izcelsmes produkti (tai skaitā, augļu un dārzeņu produkti, tējas, garšvielas), – “Dabas Laboratorija”; z/s “Mērtas”; “Absolūts ēd”; “Ice Bliss”; piena produkti – Jānis Lapsa; gaļas un zivju produkti, medus – SIA “Berica”; miltu izstrādājumi – Una Brakša; alkoholiskie dzērieni – z/s “Pīlādži”; bezalkoholiskie dzērieni – SIA “Royalcoffee”; ēdināšanas uzņēmums (kafejnīca, restorāns) – “Lazanjas Republika”.

Šis bija otrais no kopumā pieciem LLKC rīkotajiem tematiskajiem pasākumiem, kuru mērķis – popularizēt vietējo produktu ražotāju, lai mudinātu pircēju iepazīt un aizvien vairāk izvēlēties dzīvesvietai tuvāk radītos pārtikas produktus.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.