Menu
 

Kādos uzņēmumos mileniāļi grib ieguldīt?

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Mileniāļi ir viena no pelnošākajām sabiedrības daļām, un viņu prasības pret pakalpojumu kvalitāti ir daudz augstākas nekā citām paaudzēm, – pakalpojumi tiek piemeklēti ne tikai savām vajadzībām, bet arī vērtībām. Pēdējā laikā arvien vairāk uzmanības tiek pievērsts tādām vispasaules tendencēm kā zero-waste un atbildīga ilgtermiņa darbība. Vai šo tendenču klātesamība ietekmē arī mileniāļu izvēli preču un pakalpojumu tirgū?

Bankas “Citadele” meitas uzņēmums "CBL Asset Management" ir apkopojis svarīgākos kritērijus, kurus mileniāļu paaudze ņem vērā, izvērtējot, kādos uzņēmumos viņi vēlētos ieguldīt.

Uzvar tehnoloģijas

Ņemot vērā, ka mileniāļi ir uzauguši kopā ar tehnoloģijām, šī paaudze spēj iet līdzi laikam un arī tehnoloģiju attīstībai, saredzot pienesumu nākotnē, kā arī novērtējot to sniegtās priekšrocības. Mileniāļi dod priekšroku ieguldījumiem IT jomā strādājošos uzņēmumos, kuri ar jaunām aplikācijām un ierīcēm turpinās atvieglot viņu ikdienu arī turpmāk.

Laika ekonomija ir viena no šīs paaudzes prioritātēm, un tehnoloģiju attīstība ļauj ietaupīt laiku tādu procesu veikšanā kā rēķinu apmaksa, pārtikas un preču piegāde, izvairoties no ceļā pavadītā laika un stāvēšanas rindā, lai saņemtu pakalpojumu. Arī mūsdienu finanšu pārvaldības rīki, pat neizejot no mājām, ļauj brīvi darboties ar personīgajiem līdzekļiem, veicot pārskaitījumus, attālināti atverot kontu un veidojot ieguldījumus.

Dod priekšroku respektabliem uzņēmumiem ar labiem finanšu rezultātiem

Noteicošais faktors, šai paaudzei lemjot par ieguldījuma veikšanai uzņēmumā, ir finanšu rezultāti. Tāpat mileniāļiem ir svarīgi, lai uzņēmumi, kuru pakalpojumus un produktus viņi izmanto, būtu ilgtermiņā domājoši, atbildīgi un ar labu reputāciju.

Kopumā arvien vairāk tiek pieprasīta atbildīga ilgtermiņa darbība visos līmeņos – laba izturēšanās pret darbiniekiem un pienācīga atalgojuma nodrošināšana, kā arī saudzīga attieksme pret resursiem un apkārtējo vidi, samazinot atkritumu apjomus, tostarp plastmasas patēriņu, un izmantojot resursus gudri. Mileniāļi arvien vairāk aizdomājas par dabas problēmām un risinājumiem, kurus ieviest ikdienā, un no saviem pakalpojumu sniedzējiem pieprasa to pašu – atbildību.

Ieguldījums ar pievienoto vērtību

Pieaugošais dabas piesārņojums un dažādas sociālās problēmas kļūst arvien aktuālākas tēmas visas sabiedrības kontekstā, dodot priekšroku ieguldījumiem, kas mazina šo problēmu slogu, nevis to vairo. Ieguldījumu eksperti analizē ne tikai uzņēmumu finanšu rezultātus, bet arī vides, sociālos un korporatīvās pārvaldības jeb ilgtspējas aspektus – piemēram, kāda ir uzņēmuma vides politika, vai uzņēmums pietiekami novērtē klimatu pārmaiņu risku, vai atbildīgi attiecas pret darbiniekiem u.c.

Ja uzņēmums savā darbībā nav dabai draudzīgs, šis apstāklis agrāk vai vēlāk negatīvi ietekmēs uzņēmuma akciju cenu un arī pensiju sistēmas uzkrājumu. Turpretim, ieguldot uzņēmumā, kas ir atbildīgs pret dabu un resursu patēriņu, šie riski kļūst daudz mazāki.

Mileniāļiem ir svarīgi, lai pakalpojumi, kurus izmanto, ir finansiāli izdevīgi, taču arvien vairāk uzmanības tiek pievērsts arī vides aspektiem, līdz ar to arī pakalpojumu sniedzējiem ir jācenšas raudzīties citā virzienā kļūt atbildīgiem savā darbībā. Tāpat tikai ar ilgtspējīgu darbību ilgtermiņā ir iespējams nodrošināt uzņēmuma ilgdzīvošanu.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.