Menu
 

"Orkla Latvija" šogad ražošanas attīstībā investēs četrus miljonus eiro

  • Autors:  LETA
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Uzņēmumu "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" apvienotās organizācijas "Orkla Latvija" šogad ražošanas attīstībā plānotais kopējais investīciju apmērs ir četri miljoni eiro, aģentūrai LETA sacīja "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš pastāstīja, ka "Orkla Latvija" ikgadējais kopējais investīciju apmērs svārstās vidēji no trīs līdz pieciem miljoniem eiro, bet šogad attīstībā plānots ieguldīt četrus miljonus eiro. Tostarp šogad investēti 1,2 miljoni eiro robotizācijā "Ādažu Čipsu" ražotnē. Drīzumā plānots pabeigt modernizācijas projektu vafeļu ražotnē, kurā top kūkas, cepumi un vafeles. Tāpat šogad plānotas arī investīcijas ražošanas līniju atjaunošanā "Orkla Latvija" ražotnēs.

Vienlaikus Didrihsons atgādināja, ka, neskaitot iepriekš minētās, ikgadējās investīcijas, lielākais projekts ir jaunās "Laima" ražotnes Ādažos būvniecība. Tāpat agrīnā stadijā ir topošā cepumu ražotne Ādažos, kas būs lielākā tāda veida ražotne Baltijā un specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā. Didrihsons lēsa, ka investīcijas cepumu un vafeļu ražotnē būs lielākās, kādas neatkarīgajā Latvijā pārtikas industrijā ir ieguldītas, taču to precīzs apmērs vēl nav zināms.

"Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs teica, ka precīzus "Orkla" uzņēmumu šā gada finanšu rezultātus viņš nevar atklāt, jo "Orkla" ir biržā kotēts uzņēmums, taču pauda prieku par šā gada aizvadīto deviņu mēnešu rezultātiem. Sevišķi labi veicies pārtikas, kā arī sāļo un saldo uzkožu ražošanā. Šā gada kopējos rezultātus ir pāragri vērtēt arī tāpēc, ka vēl nav aizvadīts gada pēdējais ceturksnis, kas ir ļoti svarīgs šokolādes un cepumu biznesam. "Kopumā esmu priecīgs redzēt, kā mēs attīstāmies," rezumēja "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs.

Komentējot sekmes eksportā, viņš norāda, ka "Orkla Latvija" kopumā eksportē produkciju uz 30 valstīm un galvenie ārvalstu realizācijas tirgi ir bijušās Padomju savienības valstis, tostarp Krievija, Kazahstāna un Baltkrievija. "Cilvēkiem šajās valstīs ir nostaļģija pēc "Laima" šokolādes produkcijas, viņi šo produkciju pazīst, līdz ar to mēs turpinām viņiem piedāvāt to," sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs. Savukārt "Orkla" grupas uzņēmumiem "Orkla Latvija" pārsvarā ražo produkciju zem grupas zīmola.

Viņš arī pastāstīja, ka patlaban tāpat kā iepriekš "Orkla Latvija" aptuveni 65% produkcijas realizē Latvijas tirgū, bet 35% - eksportē. "Mūsu stratēģijas pamatā vienmēr ir bijis vietējais tirgus. Tas ir mūsu, tā teikt, pamatu pamatā," sacīja kompānijas vadītājs.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" šī un nākamā gada laikā plāno investēt līdz 20 miljoniem eiro jaunajā "Laimas" ražotnē un turpmākā zīmola attīstībā. "Laimas" ražotni Ādažos plānots atklāt 2020.gada otrajā pusē, un to būvē "Merks" par 8,9 miljoniem eiro. 2022.gadā tai blakus Ādažos plānots atklāt jauno cepumu ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.