Menu
 

Pērn mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 2,3 %

  • Autors:  Apriņķis.lv
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015. = 100). Dati – CSP Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015. = 100). Dati – CSP

2019.gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,2 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 4,0%, bet autodegvielas – par 0,4 %.

2019.gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 5,0 %, bet autodegvielas – par 3,5 %.

Salīdzinot ar 2018. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21,0 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2 %). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 4,9 %.

Kā liecina CSP dati, 2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9 %).

2019.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7 %.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.