Menu
 

Linkaits: "Rail Baltica" nozīmība jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir īpaši augsta

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Satiksmes ministrija Foto - Satiksmes ministrija

“Rail Baltica” projekta nozīmība jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos un Baltijas reģiona ātra un uzticama savienojuma nodrošināšana ar Rietumeiropu ir īpaši augsta – tā piektdien Baltijas Asamblejas (BA) Ekonomikas, enerģētikas un inovāciju komitejas sēdē pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Ministrs deputātus informēja par “Rail Baltica” projekta īstenošanas progresu un izaicinājumiem, ko rada jaunā ģeopolitiskā situācija.

“Latvija ir panākusi ievērojamu progresu “Rail Baltica” īstenošanā un jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir jāstrādā īpaši intensīvi, lai nodrošinātu projekta tālāku virzību un Baltijas reģiona ātru, ērtu un drošu savienojamību ar Rietumeiropu,” sacīja T. Linkaits, uzsverot arī projekta militārās mobilitātes potenciālu reģionā.

Satiksmes ministrijā vēsta, ka pašlaik turpinās projektēšana visā topošās Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnijas 265 km garumā – četros posmos vēl turpinās darbs pie būvprojektu gala risinājumu izstrādes, bet divos – Rīgas Centrālajā posmā un “Rail Baltica” savienojumā ar starptautisko lidostu “Rīga”–  jau  notiek būvniecība. Izsludināti vairāki projektam stratēģiski svarīgi iepirkumi, to skaitā par “Rail Baltica” pamattrases būvniecību Latvijā, lai jau 2023. gada pirmajā pusē uzsāktu būvniecību ārpus Rīgas, kā arī Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai.

Tāpat plānots uzsākt sarunu procedūru ar būvuzņēmējiem, lai noslēgtu līgumu par “Rail Baltica” 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu  un autoruzraudzību.

Latvijā “Rail Baltica” projekta īstenošanā prioritāra ir trases dienvidu posma izbūve līdz Lietuvas robežai, lai savienotos ar mūsu kaimiņvalsti un tuvinātos Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmai.

Lai nodrošinātu projekta raitu turpmāku virzību un savlaicīgu īstenošanu, Satiksmes ministrija izskata arī alternatīvus materiālu piegāžu risinājumus un papildu finansējuma iespējas ārpus ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējuma, t.sk. no Trīs jūru iniciatīvas fonda un Militārās Mobilitātes piešķīruma, kā arī veidojot privātās un publiskās partnerības projektus.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.