Menu
 

"Madara Cosmetics": Ieiešana biržā bija veiksmīgs lēmums

  • Autors:  Apriņķis.lv
  • Komentāri
"Madara Cosmetics": Ieiešana biržā bija veiksmīgs lēmums Foto: facebook.com/madaracosmetics

Lielākā kosmētikas ražotāja Latvijā “Madara Cosmetics” akciju ienesīgums “Nasdaq Riga” alternatīvajā vērtspapīru tirgū “First North” gada laikā sasniedzis 24%, atzīmējot uzņēmuma gada jubileju kopš iesaistes biržā, uzsver AS “Madara Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners.

“Atskatoties pēc gada uz “Madara Cosmetics” ieiešanu biržā, varam secināt, ka tas ir bijis ļoti labs lēmums gan uzņēmumam, gan investoriem, kas nolēma ieguldīt. Uzņēmums šogad turpina strauju izaugsmi līdzšinējo gadu tempā, un investoriem, kuri akcijas iegādājās sākotnējā publiskajā piedāvājumā, akciju ienesīgums gada laikā sasniedzis aptuveni 24%* līmeni, kas ir atzīstams rādītājs. Situācija uzņēmumam nozīmīgākajos tirgos dabīgās kosmētikas segmentā saglabājas ļoti pozitīva, kas attiecīgi rada labvēlīgus apstākļus arī turpmākajai uzņēmuma attīstībai. To arī paredzam nākamajos gados,” norāda U. Iltners.

Kopš uzņēmuma starta biržā ļoti sekmīgi noritējusi jaunu produktu ieviešana, piemēram, sauļošanās produktu līnija izceļama kā viens no pēdējo gadu veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem. Turpinās aktīvs darbs pie jaunu tirdzniecības kanālu meklēšanas – šogad iekaroti jauni pārdošanas kanāli Lielbritānijā, Somijā, Norvēģijā, Albānijā, Ungārijā un Kanādā, stāsta uzņēmuma pārstāvis.

Viens no svarīgākajiem uzsvariem bijis vērsts uz e-komercijas sistēmas modernizāciju un informācijas tehnoloģiju (IT) projektu realizāciju, lai automatizētu uzņēmuma darbību, paātrinātu datu apstrādi un analītiku un paaugstinātu uzņēmuma darbības efektivitāti. E-komercijas sistēmas un IT projektu attīstībā kopumā ir ieguldīti 216 000 eiro.

Tāpat U. Iltners atzīmē, ka uzņēmums turpina investēt līdzekļus arī ražošanas modernizācijā. Līdz gada beigām uz “Madara Cosmetics” ražotni Mārupē paredzēts piegādāt un uzstādīt divas ražošanas iekārtas kosmētikas līdzekļu uzpildes automatizācijai – automatizētu kosmētikas uzpildes un apgriešanas ražošanas līniju, kā arī augstas efektivitātes cauruļuzpildes mašīnu kosmētikas līdzekļiem. Kopējās investīcijas abās jaunajās iekārtās – ap 500 000 eiro.

“Novērtējam, ka birža ir bijis kā papildu dzinulis un motivators, lai mēs varētu turpināt uzņēmuma attīstību vēl plašākiem un straujākiem soļiem. Nav šaubu, ka tas bija pareizs solis, no kura uzņēmums ir ieguvis ļoti daudz. Piesaistītie finanšu resursi ir izlietoti “Madara Cosmetics” attīstībai, savukārt biržas uzņēmuma statuss sevi jau vairākkārt apliecinājis kā svarīgs reputācijas atbalsta punkts. Piemēram, tieši dalība biržā ir palīdzējusi pārliecināt nopietnākus klientus, ar kuriem runājām par sadarbību. Birža apliecina, ka “Madara Cosmetics” ir augsti korporatīvās pārvaldības standarti – mēs esam caurspīdīgi, uzticami un tādi, uz kuriem var droši paļauties,” ieguvumus rezumē uzņēmuma valdes loceklis.

“Atklātība ir viena no mūsu uzņēmuma pamatvērtībām, tāpēc dalība biržā bija loģisks un secīgs nākamais solis. Mēs vēlējāmies saviem klientiem un cilvēkiem, kuriem mūsu stāsts šķiet interesants, ļaut piedalīties “Madara Cosmetics” izaugsmē kā akcionāriem, būt daļai no Madaras stāsta. Publiskajā piedāvājumā saņēmām vairāk nekā 700 privāto investoru pieteikumus, un daudzi bija tādi, kuri investēja pirmo reizi. Viņi ieguldīja “Madara Cosmetics”, jo viņiem tas šķita forši un viņi gribēja būt daļa no uzņēmuma,” gandarīts U. Iltners.

Kompānijas akcijas cena publiskajā piedāvājumā jeb IPO bija 6,25 eiro. Pieprasījums pēc “Madara Cosmetics” akcijām publiskajā piedāvājumā 2,3 reizes pārsniedza piedāvāto akciju skaitu – kopumā tika pieprasītas 1 228 037 akcijas, bet pārdotas 530 442 akcijas. Tostarp no privātajiem investoriem tika saņemts vairāk nekā 700 pieteikumu.

Kā vēsta uzņēmumā, 2018. gadā dividendes uzņēmuma akcionāriem tika izmaksātas 0,09 eiro apmērā par akciju, un kopumā 25% no 2017. gada peļņas tika sadalīta akcionāriem. Uzņēmuma vadība cer, ka arī turpmāk AS “Madara Cosmetics” akcionāriem spēs sadalīt līdz pat 25% no uzņēmuma peļņas. 2017. gada decembrī uzņēmums uzsāka īpašo akciju privilēģiju programmu, kurā ir pieteikušies 348 akcionāri, kas aktīvi izmanto tās sniegtās priekšrocības.

SIA “Madara Cosmetics” dibināta 2006. gadā un kļuvusi par vienu no vadošajiem kosmētikas ražotājiem Ziemeļeiropā. Kompānijas pārstāvētais kosmētikas zīmols "M?DARA" ir pionieris dabīgās kosmētikas segmentā Latvijā. 2016. un 2017. gadā uzņēmums ierindots Uzņēmumu reputācijas topa Latvijas kompāniju TOP 10. 2017. gada sākumā uzņēmums no SIA kļūst par AS. Kopš 2017. gada novembra kompānijas akcijas iekļautas biržas “Nasdaq Baltic” alternatīvā tirgus “First North” sarakstā. Šogad saņēmis apbalvojumu Eiropas “Parauguzņēmums” Eiropas Parlamentā Briselē organizētajā mazo un vidējo uzņēmumu apbalvošanā “SME Star Awards 2018”, informē uzņēmumā.

*Ienesīguma aprēķins ir veikts par periodu no 10.11.2017. līdz 15.11.2018., ieskaitot dividendes.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.