Menu
 

Parakstīties pret Medemciema krustojuma slēgšanu var arī Olaines novada pašvaldībā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - Medemciema iedzīvotāju protesta akcijas darba grupa Foto - Medemciema iedzīvotāju protesta akcijas darba grupa

Olaines novada pašvaldība jau no 2015. gada cenšas izvirzīt VAS “Latvijas Valsts ceļi” dienaskārtībā jautājumu par Medemciema krustojuma satiksmes drošības uzlabošanu, tāpēc pieņēmusi lēmumu atbalstīt Medemciema iedzīvotāju uzsākto parakstu vākšanu, nodrošinot parakstīšanās iespēju arī Olaines novada pašvaldībā. Nepilnu trīs dienu laikā jau ir parakstījušies vairāk nekā 600 cilvēku, pavēstīja pašvaldībā.

Jau ziņots, ka paraksti tiek vākti pret šī gada 29. janvārī VAS “Latvijas Valsts ceļi” preses konferencē paziņoto plānu – Medemciema krustojuma slēgšanu, pēc kuras nokļūšana no Rīgas uz Medemciemu būs iespējama, tikai izmantojot Rīgas apvedceļa (A5 un A8) divlīmeņu satiksmes mezglu, tādējādi liekot iedzīvotājiem nokļūšanai mājās izmantot šo nedrošo satiksmes mezglu, turklāt mērot papildu vairāk nekā 7 km katrā braucienā.

Parakstu vākšana tiek organizēta vietējā Medemciema veikalā un Olaines novada pašvaldībā un norisināsies līdz 2. martam. Paraksti tiks pievienoti kolektīvajai iedzīvotāju vēstulei un iesniegti Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai un VAS “Latvijas Valsts ceļi”, kā arī citām saistītajām iestādēm.

Olaines novada pašvaldība, saprotot sarežģīto situāciju, ir izstrādājusi priekšlikumus iespējamiem satiksmes organizācijas risinājumiem, lai uzlabotu satiksmes drošību un risinājums būtu loģisks un ekonomiski pamatots. Diemžēl līdz šim ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” nav izdevies atrast kopsaucēju veiksmīga risinājuma izstrādē un realizācijā.

Pašvaldība neuzskata par veiksmīgu 29. janvārī VAS “Latvijas Valsts ceļi” preses konferencē paziņoto plānu – Medemciema krustojuma slēgšanu, pēc kuras nokļūšana no Rīgas uz Medemciemu būs iespējama, tikai izmantojot Rīgas apvedceļa (A5 un A8) divlīmeņu satiksmes mezglu, tādējādi liekot iedzīvotājiem nokļūšanai mājās izmantot šo nedrošo satiksmes mezglu, turklāt mērot papildu vairāk nekā 7 km katrā braucienā. Pēc Olaines novada pašvaldības viedokļa, tas nav ne ekonomiski pamatots, ne satiksmei pietiekami drošs risinājums.

“Šis jautājums ir aktuāls, un ir nepieciešams steidzams situācijas risinājums, mēs šo jautājumu risinām jau vairāk nekā piecus gadus. Pašvaldība uzskata, ka jautājums skatāms caur ilgtermiņa prizmu – šeit ir jābūt divlīmeņu mezglam, un tas ir pamatojams ar ekonomiskajiem aprēķiniem. Īstermiņa risinājumam ir jābūt tādam, lai tas netraucē nākotnē izbūvēt divlīmeņu satiksmes mezglu,” uzskata Olaines novada domes priekšsēdētājs Andris Bergs.

“Autoceļi ir ekonomikas asinsrite, un ir pienācis laiks pēc 30 neatkarības gadiem pieņemt un uz noslogotākajiem autoceļiem realizēt ekonomiski pamatotus ilgtermiņa risinājumus, nevis īstermiņa un lētākos. Ļoti pozitīvi vērtējam jaunā satiksmes ministra Tāļa Linkaita stratēģiju “Valsts ceļu tīkls 2040”, jo beidzot būs redzējums par to, kādu valsts ceļu tīklu plānojam attīstīt nākamos 20 gadus. Un kāpēc autoceļš A8 (Rīga–Jelgava) nevarētu būt pirmais, kuru attīstām par ātrgaitas ceļu? Šeit ir izbūvētas divas brauktuves, nepieciešama tikai dažu vairāklīmeņu mezglu un paralēlo ceļu izbūve. Risinājums 2008. gadā jau ir izstrādāts, bet diemžēl nav ticis realizēts. Pašvaldība ir gatava iesaistīties gan organizatorisko jautājumu risināšanā, gan līdzfinansēt vairāklīmeņu mezglu un vietējo ceļu izbūvi.”

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.