Menu
 

Pierīgā sniedz palīdzību un konsultē (2.daļa) Apriņķis.lv

  • Autors:  Liene Ozola
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas pašvaldības ir pārtraukušas vai ļoti ierobežojušas pakalpojumu sniegšanu klātienē. “Rīgas Apriņķa Avīze” centās noskaidrot, kāda situācija šobrīd ir Pierīgā.

Raksta pirmo daļu lasiet šeit.

Saulkrastos turpina palīdzēt grūtībās nonākušajiem

Saulkrastu novada domes sabiedrisko attiecību vadītāja Baiba Stjade “Rīgas Apriņķa Avīzi” informēja, ka “pašlaik iedzīvotājus klātienē neapkalpojam, telefoniski tiek saņemti jautājumi, kā saņemt dažādu veidu pakalpojumus, piemēram, kā pieteikties bērna piedzimšanas pabalstam. Kā jau ierasts, iedzīvotāji informē par ceļu stāvokli, ielām, ielu apgaismojumu. Šajā sakarā viņi tiek aicināti sazināties ar SIA “Saulkrastu komunālserviss” vai arī pierakstām informāciju (iela/vieta, zvanītāja dati nestandarta situācijās) un nosūtām SIA “Saulkrastu komunālserviss”. Tāpat iedzīvotāji zvana un jautā, vai pašvaldība pieņem apmeklētājus, jo vēlas iesniegt iesniegumus, kas adresēti, piemēram, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai.

Savukārt Saulkrastu novada Sociālā dienesta darbinieki informē, ka viņiem visbiežāk šajās dienās jautā par iespējām saņemt pārtikas pakas, noslēgt līgumu par valsts finansētu asistenta pakalpojumu, par trūcīgas/maznodrošinātas personas (ģimenes) statusa pagarināšanu, par iespējām saņemt dzīvokļa pabalstu un citus ierastus jautājumus. Tāpat iedzīvotāji interesējas, cik ilgs būs valstī noteiktais karantīnas laiks.

Iedzīvotāju ērtībām pašvaldības mājaslapā un sociālajos kontos esam publicējuši apkopotu informāciju par Saulkrastu novada pašvaldības darbu ārkārtējās situācijas laikā, lai iedzīvotājiem ir skaidrs, kur meklēt informāciju. Esam izvietojuši atsevišķas kastes, kur iedzīvotāji var atstāt savus iesniegumus. Domes darbs neapstājas, cenšamies maksimāli nodrošināt, lai visi pakalpojumi būtu pieejami. Atbildam uz jautājumiem, konsultējam telefoniski.”

B.Stjade uzsver, ka šobrīd sociālos pakalpojumus iedzīvotāji saņem nepieciešamajā apjomā: “Tiek nodrošināts aprūpes mājās pakalpojums klienta dzīvesvietā, tiek slēgti līgumi par valsts finansētu asistenta pakalpojumu saņemšanu, izmaksāti pabalsti, izsniegtas pārtikas pakas, pieņemti iesniegumi trūcīgas/maznodrošinātas personas (ģimenes) statusa pagarināšanai. Ja iedzīvotājiem ir nepieciešama palīdzība, lai droši sazinās ar pašvaldību, zvanot uz tālruņa numuru 67142530 vai 25767651, mēģināsim palīdzēt savu iespēju robežās.”

Mārupē aktuāls jautājums par īpašuma pieslēgšanu centralizētajai kanalizācijai

Mārupes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Žunde, raksturojot situāciju novadā, uzsvēra, ka katrai situācijai, kas iedzīvotājiem aktuāla, tiek meklēts risinājums: “No pirmdienas pakalpojumus nodrošinām, izmantojot attālinātās saziņas iespējas – telefoniski, ar e-pasta un pasta starpniecību. Savukārt gadījumos, kurus nav iespējams risināt attālināti, piemēram, jaundzimušā reģistrācija vai miršanas fakta reģistrācija, jāsazinās ar speciālistu un jāvienojas par tikšanās laiku. Jāuzsver, ka cilvēki situāciju uztver nopietni, ir gana saprotoši un uzstājīgi netiecas pēc pakalpojumu saņemšanas klātienē.

Mārupes novada pašvaldībai aktuālākais jautājums šobrīd ir pieteikumi līdzfinansējuma saņemšanai īpašuma pieslēgšanai centralizētajai kanalizācijai, lai veicinātu dzīvojamo māju pieslēgumu izbūvi centralizētajai kanalizācijas sistēmai atsevišķām iedzīvotāju grupām. No pirmdienas ir izsludināts jauns konkurss, un cilvēkiem ir jautājumi par līdzfinansējuma saņemšanu, nāk pieteikumi. Jautājumus aicinām uzdot telefoniski, savukārt pieteikumus var iesniegt gan elektroniski, parakstot ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pasta adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., gan sūtot pa pastu vai ievietojot domes pastkastē pie Mārupes Kultūras nama durvīm.”

Jautāta par sociālo pakalpojumu apjomu novadā, I. Žunde “Rīgas Apriņķa Avīzei” atklāja: “Teikt, ka būtu jānodrošina papildu sociālie pakalpojumi, īsti nevaram. Nav arī pieaudzis pieprasījumu skaits. Sociālais dienests sazinās ar vientuļajiem pensionāriem, apzina un skaidro situāciju. Ir bijusi maznodrošināta/trūcīga ģimene, kurai attālinātā mācību procesa nodrošināšanai ir bijis nepieciešams atbalsts – dators. Tā kā esam iepriekš iepirkuši vairākus datorus, šim bērnam tas tika nogādāts, lai viņš varētu mācīties attālināti šajā laikā.”

Mārupē atgādina, ka Latvijas pilsoņi un nepilsoņi pieteikumu laulības reģistrācijai var iesniegt elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu. Bet par visiem jautājumiem iedzīvotāji var saņemt konsultācijas, zvanot uz tālruņa numuru 67934695.

Carnikavā aicina pieteikties pārtikas un medikamentu nodrošināšanai

Carnikavas novada domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Agnese Ģērmane “Rīgas Apriņķa Avīzei” paskaidroja, ka pagaidām cilvēki nevēršas pašvaldībā saistībā ar jautājumiem par jauno vīrusu, taču pašvaldība esot gatava sniegt nepieciešamo palīdzību: “Carnikavas novada pašvaldības Sociālajā dienestā var pieteikties cilvēki, kuriem nav tuvinieku vai šie tuvinieki uz laiku atrodas karantīnā un kuriem nepieciešama palīdzība pārtikas produktu un medikamentu nodrošināšanā. Sociālais dienests risinās palīdzības sniegšanu ārkārtas situācijās, nodrošinot dienas zupu trūcīgajām un maznodrošinātajām personām, kā arī daudzbērnu ģimenēm, kā arī ir sagatavotas krīzes pakas.

Svarīgi arī atzīmēt, ka pašvaldība seko līdzi situācijas attīstībai – operatīvi reaģē uz notiekošo un ir gatava pieņemt situācijai atbilstošus lēmumus un risinājumus.”

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.