Menu
 

Noslēgts līgums par "Rail Baltica" Centrālās stacijas projektēšanu un būvdarbiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Vizualizācija - “Eiropas Dzelzceļa līnijas” Vizualizācija - “Eiropas Dzelzceļa līnijas”

Sekmīgi noslēdzies starptautisks iepirkuma konkurss "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi”. Par konkursa uzvarētāju atzīta personu apvienība “BESIX RERE GROUP”, kurā apvienojušies uzņēmumi N.V. BESIX S.A. (Beļģija) un SIA “RERE BŪVE” (Latvija).

Kā informē “Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, “Rail Baltica” ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.

“Eiropas Dzelzceļa līnijas” apjomīgo darbu veikšanai sagatavojis un noslēdzis līgumu (tā apjoms kopā ar pielikumiem ir vairāk nekā 10 000 lappuses) par “Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un, to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

“BESIX RERE GROUP” projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja ”PLH Arkitekter” sadarbībā ar ”COWI” (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. Tas ietver 2,6 km garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, sešus jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu 1 km garu tilts: pār Daugavu un mazo Daugavu.

Izstrādātais projekts paredz esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz “Stockmann” universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidot estakādi, pa kuru turpmāk organizēt dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana ļaus vizuāli un funkcionāli savienot divas Rīgas pilsētas daļas:  Vecrīgu  ar Latgales priekšpilsētu, no Vecrīgas puses atverot skatu uz Rīgas Centrāltirgu. Gājēju ērtībām tiks izbūvēti gājēju ceļi zem platformām. Rīga tiks arī pie jaunas ielas: tiks savienota Elizabetes iela ar Timoteja ielu.

Svinīga projektēšanas un būvdarbu prezentācija plānota 11.jūnijā Satiksmes ministrijā.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.