Menu
 

Lidosta "Rīga": Jaunais kravas gaisa kuģu perons ļaus dubultot lidostas kapacitāti kravu apkalpošanas jomā

  • Autors:  LETA
Foto: www.facebook.com/riga.airport Foto: www.facebook.com/riga.airport

Starptautiskās lidostas "Rīga" jaunā kravas gaisa kuģu perona izbūve ļaus dubultot kapacitāti kravu apkalpošanas jomā un radīs iespēju jaunu kravu pārvadātāju ienākšanai Rīgā, aģentūrai LETA norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Šopavasar lidostā sākta jauna kravu perona būvniecība, kuru par 14,95 miljoniem eiro veic konkursā uzvarējusī ceļu būves firma SIA "Binders". Kravas gaisa kuģu apkalpošanai piemērota perona izbūve ļaus lidostai "Rīga" dubultot kapacitāti kravu apkalpošanas jomā un padarīs Rīgas lidostu pievilcīgāku gaisa kravu pārvadātājiem no visas pasaules. Jaunajā peronā atradīsies trīs lielfizelāžas gaisa kuģu stāvvietas ar fleksiblu plānojumu, nodrošinot iespēju uzņemt visu tipu kravas gaisa kuģus. Perons būs aprīkots ar pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēmu, kas ļaus ievērojami palielināt gaisa kuģu apkalpošanas ātrumu un veicinās lidostas konkurētspēju starptautiskajās loģistikas ķēdēs.

"Vērtējot strauji mainīgo aviācijas kravu pārvadājumu dinamiku, ko ietekmē gan tehnoloģiju attīstība un patēriņa pieaugums, gan arī politiskie faktori, Latvijas ģeogrāfiskā atrašanās vieta vairs nav noteicošais arguments kravu plūsmu piesaistei. Šobrīd galvenā un noteicošā loma starptautisko kravu loģistikas risinājumu piesaistei un attīstībai ir zemas infrastruktūras izmaksas, augsta pakalpojumu kvalitāte, saprotamas un vienkāršas muitas procedūras, kā arī pievienotās vērtības radīšana, ko, balstoties uz inovācijām, var sniegt kravu apkalpošanā iesaistītie uzņēmumi un kontrolējošās iestādes," norādīja Līce, uzsverot, ka lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu, kas veicinās jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu.

Paralēli jaunā kravu perona būvniecībai lidosta turpina darbu pie kravu loģistikas centra attīstības. Tuvāko gadu laikā lidostas teritorijā sāks darboties jauns DHL sūtījumu apstrādes centrs, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu loģistikas centru.

Pašreiz aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni: preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu. Kā norādīja Līce, īpaši pozitīvi ir vērtējama AS "Latvijas pasts" iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu "Alibaba" un Krievijas pastu izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017. gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas. Latvijā sekmīgi attīstās arī DHL, TNT un UPS kurjerpasta servisi.

Jaunā perona izbūves laikā lidostas ziemeļu pusē ir iežogota apmēram 95 000 kvadrātmetru liela būvdarbu teritorija, lai izbūvētu speciālu infrastruktūru, kuras parametri būs atbilstoši vairāku kravas un transporta lidmašīnu vienlaicīgai uzņemšanai un manevriem. Būvprojekts paredz perona un savienojošā manevrēšanas ceļa izbūvi no betona seguma ar kopējo apjomu 36 770 kvadrātmetri, kā arī jaunu servisa ceļu izbūvi no asfaltbetona seguma ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību 14 970 kvadrātmetri. Peronā tiks uzstādītas modernākās gaisa kuģu apkalpošanas iekārtas un aprīkojums.

"Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja uzsvēra, ka uzņēmumam ir pieredze tik specifisku būvdarbu izpildē, iepriekš strādājot gan Lielvārdes militārā lidlauka rekonstrukcijas procesos, gan atjaunojot starptautisko lidostu "Liepāja". "Šī projekta ietvaros ļoti svarīgs apstāklis ir būvdarbu precīza organizācija, tehnoloģiju izpildes kritērijus salāgojot ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Mūsu cilvēki ir tam speciāli apmācīti, un procesu plānojam tā, lai precīzi izpildītu līgumsaistības un projekta risinājumus," pauda Sēja. Līgumsaistības ar būvnieku paredz būvdarbu izpildi 17 mēnešu laikā. Būvdarbu laikā lidostas ikdienas darba režīms netiks traucēts.

Jau ziņots, ka pērn Rīgas lidosta apkalpoja 28 200 tonnu aviācijas kravu – par 10,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Latvijas daļa Baltijas valstu aviācijas kravu pārvadājumu tirgū veidoja 51%. Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.