Menu
 

Mācāmies jaunu mācīšanos. Vērtē Pierīgas skolotāji (1.daļa)

Latvijas izglītības sistēma šobrīd piedzīvo vērienīgas pārmaiņas. Valsts izglītības satura centra īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (“Skola 2030”) mērķis ir izstrādāt, aprobēt, pēctecīgi ieviest Latvijas izglītības iestādēs tādu vispārējās izglītības saturu un pieeju mācīšanā pirmsskolas izglītības, pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē, kuras rezultātā skolēni gūtu dzīvei mūsdienās nepieciešamās zināšanas, prasmes un attieksmes.

Lasīt vairāk...

Studenti bažījas par budžeta vietu samazināšanu un uzņemšanas prasību celšanu

Latvijas Studentu apvienība (LSA) šodien nosūtījusi izglītības un zinātnes ministrei Ilgai Šuplinskai (JKP) vēstuli, kurā aicina viņu uz tikšanos ar studējošajiem, lai pārrunātu Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) priekšlikumus izmaiņām budžeta vietu piešķiršanas kārtībā un reflektantu uzņemšanas kritērijos, pastāstīja apvienības sabiedrisko attiecību vadītāja Evelīna Puzo.

Lasīt vairāk...

Par Jūrmalas Alternatīvās skolas vadību lems tikai pēc kriminālprocesa izbeigšanas pret atstādināto direktoru

Kamēr nav beidzies Valsts policijas (VP) ierosinātais kriminālprocess par Jūrmalas Alternatīvās skolas darbinieces, iespējams, fiktīvu nodarbināšanu, kura rezultātā no amata atstādināts skolas direktors, jauns vadītājs mācību iestādei meklēts netiks, aģentūra LETA noskaidroja Jūrmalas domē.

Lasīt vairāk...

Turpinās konkurss "Gribu būt mobils", pagaidām aktīvākie ādažnieki

Līdz 2. decembrim pilnā sparā rit Cešu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotā konkursa 6.-8. klašu skolēniem “Gribu būt mobils” neklātienes kārta. Pašreiz konkursā piedalās 442 komandas, bet  aktīvākā skola ir Ādažu vidusskola ar 114 pieteiktām komandām, liecina rīkotāju informācija.

Ikviens 6.- 8. klašu skolēns vēl var paspēt pieteikties konkursam un pildīt neklātienes uzdevumus gan datorā, gan telefonā vai planšetē. Lai piedalītos konkursā, komandai mājas lapā www.gribubutmobils.lv jāaizpilda pieteikuma anketa (tiešsaistes sistēmā). Minimālais skolēnu skaits komandā ir četri dalībnieki, maksimālais – pieci (piektais dalībnieks ir rezervists), katrai komandai no sava vidus ir jāizvēlas viens komandas kapteinis.

Komandai jāaicina līdzdarboties skolotāju – konsultantu. Viens skolotājs var būt konsultants vairākām komandām. Konkursā var piedalīties vairākas komandas no katras klases, skolas vai interešu izglītības centra.

Konkursa neklātienes un klātienes kārtā iekļauti uzdevumi, kuru risināšanai nepieciešamas teorētiskās un praktiskās satiksmes drošības un pirmās palīdzības sniegšanas zināšanas, jāatrod informācija par automobiļu un satiksmes organizēšanas vēsturi, kā arī jāizmanto loģika un radoša domāšana. Neklātienes kārtā katram dalībniekam jācenšas pareizi atbildēt uz visiem pēc filmētajām satiksmes situācijām sekojošajiem testa jautājumiem. Tikai par pareizi atbildētiem jautājumiem tiek piešķirti punkti. Komandas kopējo rezultātu veido katra dalībnieka iegūto punktu summa.

10 komandas no katra reģiona, kuras būs saņēmušas vislielāko punktu skaitu, turpinās sacensties par galveno balvu – dāvanu karti 2000 eiro vērtībā izglītojošam ceļojumam konkursa pusfinālos un vēlāk jau finālā. Bet veiksmīgākās neklātienes kārtas komandas, kas nebūs iekļuvušas pusfināla sacensībās, saņems konkursa piemiņas balviņas, liecina CSDD Sabiedrisko attiecību daļas ziņas.

Lasīt vairāk...

Pieredzes stāsts: Izcīnīt iespēju mācīties

Ieva ir cieši apņēmusies ne tikai absolvēt vidusskolu, bet arī turpināt studijas sev interesējošā jomā. Šobrīd viņa mācās Rīgas Tālmācības vidusskolas 12. klasē un attālinātā mācīšanās ir viņas vienīgā iespēja iegūt izglītību – Ieva ir 1. grupas invalīde kopš bērnības. Mamma Inta Ivkina saka – iespēju mācīties izcīnīja tikai pateicoties meitas iniciatīvai un apņēmībai. Viņa piebilst, ka ir ļoti lepna par savu meitu un vienmēr atbalstīs vēlmi mācīties.

Lasīt vairāk...
Pierakstīties šai RSS barotnei

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.